Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Kan geen e-mails verzenden via thunderbird  (gelezen 2218 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
OPGELOST Kan geen e-mails verzenden via thunderbird
« Gepost op: 2014/04/23, 13:26:16 »
De mailserver antwoordt:
WAARSCHUWING
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 5.7.1 <END-OF-MESSAGE>: End-of-data rejected: Access denied. Controleer het bericht en probeer het opnieuw.
Volgens onze internet-provider komt dat doordat ons ip-adres geblokkeerd is door Spamhouse. Dat gebeurt dan (steeds volgens onze provider doordat we (soms?? altijd??) spam meesturen. Hij raadt ons aan een volledige virusscan van onze computer(s) uit te voeren. 
Is daar iets van waar? Hoe kunnen we event. spam meesturen?
Hoe kunnen we dat in de toekomst vermijden?
« Laatst bewerkt op: 2014/04/25, 21:17:25 door Jakke5 »

Offline Anco

  • Lid
Re: Kan geen e-mails verzenden via thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/25, 16:53:02 »
Virussen kunnen inderdaad voor zorgen dat er spam verstuurd wordt van computer. Echter voor linux computers is dat niet echt waarschijnlijk. Draaien er ook windows pc's in het netwerk?
En hoe lang bestaat dit probleem al?
Het kan namelijk zo zijn dat bij modem reset je een nieuw ip-adres krijgt. En als diegene voor je dat ip adres had spam verstuurde, kan dat ip-adres op de lijst komen.
Linux user #485563

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Kan geen e-mails verzenden via thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/25, 21:17:02 »
Vriendelijk bedankt Anco
Je uitleg lijkt me heel redelijk. Het zal dan wel aan de gebruiker van dat ip-adres liggen want ik gebruik NOOIT windows.
Het verschijnsel deed zich al een hele tijd voor in de weekeinden. 's Maandags 's morgens was alles weer in orde. Tot verleden week vrijdag.
Woensdag heb ik de provider opgebeld, eerst 2 medewerkers aan de lijn gekregen die al direct zeiden dat zij Linux niet ondersteunen en dat het zonder twijfel aan Linux lag, of toch minstens aan een verouderde Thunderbird. De derde medewerker was dus een ietsiepietsie beter op de hoogte, maar ik wou het toch nog es graag bevestigd zien.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: OPGELOST Kan geen e-mails verzenden via thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/28, 15:41:34 »
Dankjewel Femke. Had ik niet opgemerkt. Hey staat daar ook zo verweesd en bescheiden ... :'(