Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van de regen in de drup ???  (gelezen 870 keer)

Offline hadego

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Van de regen in de drup ???
« Gepost op: 2014/04/15, 13:37:43 »
Ik gebruik al bijna 2 jaar met xuby 12.04 en werk met zakelijke administratieve software op een 64 bits laptop.

Nu heb ik recentelijk een gebruikte 64 bits Lenovo M57 gekocht en wilde daarop dus ook xuby 12.04 installeren de de zakelijke software.

Helaas...
xuby 12.04 was niet te installeren, foutmelding "stopping system V runlevel compatibility "

Op advies van Pjotr dan maar 14.04 geinstalleerd, en dat ging goed........ maar de zakelijke software is niet te installeren.
Deze software kan ik of in een deb bestand of als tar.gz downloaden.
Als ik het deb bestand neem, dan opent het softwarecentrum en kan ik op installeren klikken, maar er wordt niet geinstalleerd.

Als ik de tar.gz neem en het bestand uitpak dat staat daarin een "uitvoerbaar "bestand t.w. PSUB5X
Als ik daarop klik moet het programma opstarten, nu krijg ik een foutmelding ( zie bijlage)

Wie weet raad;

Kan dit aan 14.04 liggen ?? of is er een ander probleem ??

Als redelijke leek hoor ik graag hoe ik verder kan, het is voor mijn bedrijf.

Offline VuurVosje

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Van de regen in de drup ???
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/15, 13:48:01 »
Misschien niet helemaal het antwoord waar je op hoopt...:  :)
Voor mijn vader heb ik een half jaar geleden ook een M57 E6550 gekocht: werk als een zonnetje met Linux Mint 13 LTS Mate.
Wel heb ik de BIOS een update gegeven naar de meest recente versie.