Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux mint naast windows= windows start niet meer op  (gelezen 358 keer)

Offline Snoetje

• Lid
Linux mint naast windows= windows start niet meer op
« Gepost op: 2014/04/10, 10:56:33 »
ik heb Linux Mint 13xfce gisteren met succes geinstallerd op een oude laptop naast xp,maar daar zar maar een schijf in,waarvan ik 3 partitie's had gemaakt.
Ik probeer Linux Mint13xfce te installeren naast windows xp op een pc met 2 interne schijven, as ik gewoon kies voor naast windows xp , kom ik uit op de schijf waar op ik dus niet wil installeren, maar ik wil op de 2é ie
schijf installeren daar is nog veel ruimte , dus kies ik voor  = iets anders,
Maak een partitie aan , en ook een swap partitie, dat heb ik allemaal al gevonden op internet & op forums
dit is van jullie forum  door Leon_III  =Apparaat voor opstartlader-installatie  niet veranderen laten staan op /dev/sda1 ,
Daarop staat Windows xp home= Stond windows xp home=
Nu ben ik windows Xp kwijt, het staat nog wel in het opstart boot menu, maar het start niet meer op alleen linux
« Laatst bewerkt op: 2014/04/10, 11:07:15 door Snoetje »

Offline FrSu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Linux mint naast windows= windows start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/10, 17:33:04 »
Ik neem aan dat je vooraf wel een back-up hebt gemaakt van al je data in XP.

Kun je via Bestandsbeheer nog wel de XP partitie zien en benaderen?

Via de Mint Live CD/USB kun je via Gparted alle partities laten zien.

Post die even hier, opdat we een beeld krijgen hoe jouw schijven ingericht zijn.
Van Dos>Win 3.11>Win 95>Win 98>Win 2000>Win XP >Vista (Oeps, was foutje)>Win 7>Win 8>Win 10 en via diverse Linux distro's nu bij Mint Mate al dan niet in dualboot met Win 10. Sinds 2008 bezig met Linux.