Zo zo. Poe poe, Nou nou. Ondanks al dat gepruts van Canonical heb ik alle bestanden binnen.....
Ja sorry hoor, die dienst is per 1 juni gestopt en dat was ruim van tevoren aangekondigd. Om nu eind juni te gaan klagen over Canonical vanwege de in jouw ogen gebrekkige serviceverlening rondom een gratis dienst gaat mij wat te ver om eerlijk te zijn. Je bent gewoon wat laat met die bestanden naar je pc kopiëren.
Waarom zou ik niet mogen klagen over de zeer knullige manier van downloaden? Dat ontgaat mij ten hele. Omdat ik volgens jou te laat ben? En waarom ben ik dan volgens jou te laat dan? Doet dat iets aan de methodiek af? Waarom kun je niet gewoon een tarball/zip rechtstreeks downloaden (bij andere cloud-systemen te doen gebruikelijk? Heb je het relaas van mij gelezen c.q. begrepen? En waarom zou ik niet mogen klagen over een gratis dienst?
Ander ding: alle bestanden die ik in U1 had staan, stonden ook op mijn pc, het mapje /home/Ubuntu One werd automatiek gesynchroniseerd naar de cloud. Niet zo bij jou kennelijk?
Precies. Dat was een van de makkes van U1, dat niet alles netjes gesynct werd. Ze stonden dus wel op de server, maar niet in de client, iig niet op de client waar ik de migratie heb gedaan. Tijdens de migratie naar OwnDrive heb ik een aantal bestanden niet meegenomen vanwege dit gebrek in U1. Gelukkig had ik het op tijd door (eigenlijk ook maar toeval, maar goed).
En dat is ook de reden waarom ik nu pas die bestanden download. Omdat U1 gewoon niet goed werkt!!!!
(zo duidelijk?)