Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet / router testen?  (gelezen 1811 keer)

internet / router testen?
« Gepost op: 2014/03/31, 20:01:13 »
Hallo iedereen,

ik heb een vraag:
hoe test ik mijn provider of mijn router op betrouwbaarheid?
Ik schets eerst even,
ik zit bij telenet en daarachter hangt een eigen router, nadat het internet regelmatig wegviel op mijn toestellen (allen linux + android tablet en gsm) heb ik een nieuwe router aangekocht.
Nu heb ik nog steeds problemen met ofwel het verbinden ofwel het uitvallen of plots traag zijn van het internet.
Ik had graag eens getest op de router van telenet of die van mij, maar hoe?
Ik ken de speedtesten wel maar dit zijn momentopnames, kan ik bv mijn laptop eens aanhangen aan beide toestellen, maar met welke programma's meet ik uit over ruimere tijd of er iets scheelt met mijn telenet verbinding ofwel mijn eigen router?
...
Met vriendelijke groeten,
Wim

Offline atomos

• Lid
Re: internet / router testen?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/31, 21:01:44 »
Misschien is dit iets ? http://www.samknows.com/broadband/index.php 
Ik gebruik hem om UPC te controleren. En hopelijk er ook voordeel van te hebben, UPC weet er van dat ik mee doe met samknows.

☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: internet / router testen?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/05, 16:13:24 »
Je kan ook proberen om de router te benaderen via je browser door in de adresbalk 192.168.enz (staat vaak onder de router of anders bij google)
Hier kan je dan het kanaal waarop de router uitzendt veranderen. Vaak staan die routers standaard op kanaal 1 of kanaal 6, en als de hele buurt op hetzelfde kanaal zit dan wordt het internet langzaam en kan het wegvallen.

Tip: installeer op je android mobiel of tablet wifi analyser. Dan kan je zien welke kanalen nog vrij of niet zo heel druk bezet zijn.