Overstap van xp naar ubuntu 12.04 lukte niet vanaf usb-stick. Had nog wel een oude versie liggen: ubuntu 7.04 die is geinstalleerd maar dat is huilen met de pet op (resolutie 460x640 enz...) En windows xp is bij die installatie helaas verdwenen.
Heb geen cd/dvd brander.
Gisteren bij vriendin ubuntu 12.04 gedownload maar het branden op cd/dvd mislukte om onduidelijke redenen. Dus nog geen stap verder gekomen.
Mijn vraag is simpel: hoe kom ik aan een live CD/opstartbare installatie cd met met ubuntu 12.04 erop? En graag met iets van uitleg erbij hoe nu verder om de installatie goed te laten verlopen.
Als het een xp machine betreft met minstens 512mb ram, genoeg vrije ruimte, dan is 'Linux Mint 13 Maya xfce' beter aan te raden.
Deze versie is een stuk lichter dat Ubuntu 12.04 en ook Mint 13 Maya xfce is een LTS versie, kun je voorlopig nog een poos mee vooruit

Een poos geleden een Acer aspire laptop, xp geval.
Standaard zat er 512 mb geheugen in en dat had ik al eerder uitgebreid naar 1,5 gig.
Zelfs met 1,5 gig kon een youtube filmpje niet vloeiend worden weergegeven onder XP.
Hier heb ik mint 13 maya xfce opgezet en gelijk geupdate met als resultaat dat je er een heel leuk laptopje aan overhoudt die loopt als de brandweer en alles doet wat het moet kunnen doen. Start snel op, programma's laden snel, video werkt vloeiend zonder haperingen, geluid is in orde, sluit bliksem snel af. Wat wil je nog meer?
Het lijkt wel een nieuwe laptop