Ik krijg met geen mogelijkheid mijn videokaart Geforce GTX 760 aan de praat op Ubuntu 13.10 of 12.04, of Linux mint.
ik ben hier nu al een paar weken mee bezig, maar ik kom er nu echt niet meer uit.

ik heb ook al verschillende versie's geprobeerd (waaronder bèta driver)...uiteindelijk lukt het wel om de driver te installeren als ik via CTRL/Alt/F2 het bureaublad verlaat, en daar in de kernel (corrigeer AUB als ik het verkeerd zeg, ik ben leek namelijk) de driver installeer met toverspreuk sudo sh ~/Downloads/NVIDIA-Linux-x86_64-331.49.run (andere versie 334.16.run is de bèta)
Bij Ubuntu is het dat programma"lightdm" wat blokeerd, waardoor ik het niet gewoon via de terminal kan installeren, maar ook in de kernel moet ik dan eerst "sudo /etc/init.d/lightdm stop" in bonken, anders vind hij de driver niet. Bij Linux mint is het "sudo /etc/init.d/mdm stop" voordat die driver installatie start.
Alleen bij linux mint krijg ik een zwart scherm na de installatie, en ben 3 uur verder voor ik weer gewoon beeld heb, en heb gefaald met de driver.
Bij Ubuntu is het me tot dusver wel gelukt om te installeren, alleen zie ik de driver niet staan bij software & updates, en hij onthoud ook mijn configuratie settings niet (ook niet als ik het via de terminal invoer)
Geen idee of het klopt, maar ik geloof dat ik ook eerst bumblebee/additional drivers/NVclock moet hebben, om uberhoubt de driver te kunnen installeren.
Een ander probleem is, dat ik DirectX 9C met geen mogelijkheid aan het werk krijg. Ik weet ook niet, of het één en het ander met elkaar te maken heeft. Ik ben namelijk een groot fan van Guild wars. Is een erg oud spel al maar vereist toch DirectX 9c en een minimale videokaart.
Ik heb namelijk al via Wine en Winetricks DirectX 8 weten te installeren...maar krijg de game niet aan de praat. ligt aan de videokaart of verkeerde versie Directx ( en mijn computer expertise natuurlijk)
Ik heb dit ook geprobeerd
http://www.dedoimedo.com/games/wine-directx.html maar de terminal commando's pakt hij op een gegeven moment niet meer.
Ik ben echt te einde raad

Ik hoop echt niet, dat ik weer terug moet naar dat irritante Microsoft Windows, omdat ik zo'n oud spel en mijn videokaart niet fatsoenlijk aan het werk krijg op linux...na al mijn moeite

A.U.B HEELP!!
Groeten emile