Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem op notebook met gebrande cd-roms  (gelezen 552 keer)

Offline Freddy WIEME

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Probleem op notebook met gebrande cd-roms
« Gepost op: 2007/03/16, 19:15:58 »
Graag had ik, als jullie me kunnen helpen natuurlijk jullie raad...
Ik heb 3 cd's gebrand, de 6.10 Ubuntu en 6.10 Kubuntu en eentje Xubuntu. Deze draaien zonder probleem op de desktop en installen zonder enig probleem. Op de notebook van Packard Bell is het noppes, begint wel goed doch... blijft hangen met het bericht " Kernel panic "... Try to kill init, verder gebeurt er niks meer. Raar is dat ik ze allen op de desktop heb getest en alles installeert probleemloos. Wat kan de oorzaak zijn ? Ik snap er geen bal van.   :(  
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/16, 19:19:42 »
Probeer eens 6.06?
Als dat ook niet werkt: over een maand komt Feisty.....

Offline Freddy WIEME

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/16, 20:16:39 »
Citaat van: pjotr123
Probeer eens 6.06?
Als dat ook niet werkt: over een maand komt Feisty.....
Die draait er nu op, zoals voordien. Het lijkt erop dat er alleen maar aangeschafte cd-roms op draaien, gekke boel. Kan er alle schijven op installen, doch geen gebrande. Installeren op de desktop met dezelfde gebrande distro's, no problem... Over een maand draai ik dan Feisty. Doch ik zou wel willen de cd's aankopen van de 6.10, heb alleen maar de 6.06. Rare boel op deze laptop, heb alles geprobeert... tevergeefs.
Zelfs ieks-peetje draait erop.Voorlopig laat ik de 6.06 maar draaien, allezins beter dan...
Op de desktop draait de 6.10 erg lekker " Ubuntu " Doch ook Kubuntu of Xubuntu. Lekker Linuxen noem ik dat.
Tot nog eens,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/16, 20:40:28 »
Heeft waarschijnlijk niks te maken met gebrand versus geperst, hoor. 6.10 is gewoon fundamenteel anders dan 6.06.

Onder de motorkap is Edgy nogal experimenteel, terwijl Dapper is gebouwd op stabiliteit en betrouwbaarheid. Het experimentele karakter van Edgy veroorzaakt soms moeilijkheden bij bepaalde hardwarecombinaties.