hallo,
ik heb hier een laptop van van een vriendin waarop windows Vista draait, aangezien deze nog erger is dan XP mag dit van haar eraf en Ubuntu erop. nu ben ik er gister even mee bezig geweest maar als ik de live cd erin doe dan lijkt hij in eerste instantie op te willen starten (ik zie het paarse ubuntu scherm in beeld of bij de MINT livecd, het MINT start in 10 sec scherm, vervolgens wordt het scherm zwart met een heleboel tekswaarvan de laaste regel iets van panic staat vervolgens doet hij niets meer en kan ik de pc alleen weer aan de praat krijgen door de uit knop vast te houden waardoor het apparaat weer opnieuw opstart in vista.
nu heb ik al heel wat keren de intalatiecd gebruikt en dit verliep tot nog toe probleemloos maar hier weet ik niet of het komt omdat de laptop misschien niet geschikt is . ik heb de machine weer terug gegeven met de mededeling dat ik het aan jullie zou vragen en als de relaesepary in Apeldoorn nog door gaat wil ik graag langs komen ( dit was ik al van plan, ik woon vlak bij ,als het me al niet eerder gelukt is om hem te installeren )
of is het allemaal veel simpeler op te lossen . het gaat om een PACKERD BELL MB 65
met een intel core 2 duo t 5250
en een nivida grafische kaart .
kan iemand me hier iets over vertellen of is het beter dat ik 10 mei hem even mee neem.
Voor de duidelijkheid ik heb de laptop op dit moment niet in huis ( niet handig maar mischien hebben jullie toch info voor me dat waneer ik hem hier heb er mee verder kan.