Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teamviewer lukt niet  (gelezen 6173 keer)

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Teamviewer lukt niet
« Gepost op: 2014/02/23, 10:51:45 »
Ik heb geprobeerd om Teamviewer (gedownload vanaf de site van de makers) te installeren (Xubuntu) maar het lukt niet. Ook de Windows versie (via Wine) laat zich niet installeren. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vond op het forum diverse oplossingen maar die werken bij mij niet of zijn voor mij niet interessant. Bovendien zijn die berichten al weer een paar jaar oud en misschien bestaat er inmiddels een andere aanpak.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 11:15:50 door Jos »

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/23, 11:24:55 »
Je kunt gewoon de deb downloaden, dan dubbelklik je op de deb en dan installeert ie.

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/23, 11:27:03 »
Ik heb gewoon de deb gedownload, gewoon daarop gedubbelklikt en dan installeert ie gewoon niet ;)

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/23, 11:31:57 »
Wat voor melding krijg je dan?

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/23, 11:37:06 »
Bij het aanklikken van het deb-bestand krijg ik de melding:
"Er is geen Windows-programma geconfigureerd om dit soort bestanden te openen."
Wine is wel geinstalleerd.

P.S. Zowel de 64Bit als de 32Bit geven deze melding.

Offline daniel

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 12:15:08 door daniel »

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/23, 12:15:16 »
Staat een deb bestandje dan niet los van windows?
sudo dpkg -i bestand.deb

Je hebt gelijk, een deb-bestand staat los van Win.
Voordat ik het ga intikken wil ik graag weten wat het doet ;):
sudo dpkg -i bestand.deb

Offline daniel

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/23, 12:22:26 »
Een eerdere form bericht kun je hier ook over lezen
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=72111.0

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/23, 12:25:51 »
Een eerdere form bericht kun je hier ook over lezen
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=72111.0

Zoals ik al eerder schreef: ik vond op het forum diverse oplossingen maar die werken bij mij niet of zijn voor mij niet interessant. Bovendien zijn die berichten al weer een paar jaar oud en misschien bestaat er inmiddels een andere aanpak.

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/23, 12:58:03 »
Staat een deb bestandje dan niet los van windows?
sudo dpkg -i bestand.deb

Je hebt gelijk, een deb-bestand staat los van Win.
Voordat ik het ga intikken wil ik graag weten wat het doet ;):
sudo dpkg -i bestand.deb

Dat commando installeert de deb. Is zeg maar de terminal-variant van 'dubbelklikken op de deb'. Wel natuurlijk 'bestand.deb' vervangen door de bestandsnaam van de deb.

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/23, 13:31:28 »
Toen ik in Terminal sudo dpkg -i bestand.deb intikte begon mijn huis duidelijke tekenen van een gasbeving te vertonen. Dacht even dat de foutmelding daarmee te maken had ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 13:43:09 door Jos »

Offline daniel

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/23, 13:57:11 »
Als je wil zien wat teamview is ipv instaleren dan kun je beter eerst op youtube kijken naar voorbeelden ipv grappen maken over een serieuse vraag.

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/23, 14:03:59 »
Beste daniel,
Ik probeer de moed erin te houden ;)

Offline daniel

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #13 Gepost op: 2014/02/23, 14:12:21 »
In dat geval zou ik zeggen:



PROOST:  =D

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #14 Gepost op: 2014/02/23, 14:24:51 »
Misschien ben ik in gebreke gebleven door niet wat meer info over mijn jarenlange Linux ervaringen te vermelden, maar ik ben bang dat dat off-topic is. Daarom volsta ik met te vertellen dat een ervaren Linux gebruiker onlangs tegen mij zei:  "Gezien alle problemen die jij hebt met Linux is het bewonderenswaardig dat je nog steeds Linux gebruikt". Maar ik vind het zo'n sympathiek systeem.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 14:51:33 door Jos »

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #15 Gepost op: 2014/02/23, 15:33:59 »
Toen ik in Terminal sudo dpkg -i bestand.deb intikte begon mijn huis duidelijke tekenen van een gasbeving te vertonen. Dacht even dat de foutmelding daarmee te maken had ;)

Maar je hebt dus wel, zoals ik zei, bestand.deb vervangen door de bestandsnaam? Als dat bijv. teamviewer.deb is dan zet je dat er neer.

Maar doe anders eens rechtermuisknop op dat deb-bestand en kies dan voor Openen met --> Ubuntu Softwarecentrum
Dat zou de installatie moeten doen starten.

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #16 Gepost op: 2014/02/23, 15:41:10 »
Dat had ik al geprobeerd. Het geeft de melding:
"Fout.  Afhankelijkheid is niet vervulbaar: lib32asound2"
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 15:44:36 door Jos »

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #17 Gepost op: 2014/02/23, 15:53:19 »
Hmm, en als je in de terminal ingeeft:

sudo apt-get install lib32asound2

wat voor output krijg je dan?

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #18 Gepost op: 2014/02/23, 15:55:50 »
Dan krijg ik:

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
E: Kan pakket lib32asound2 niet vinden
nepeta@Nepeta:~$

Offline edgar

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #19 Gepost op: 2014/02/23, 19:49:28 »
Dat had ik al geprobeerd. Het geeft de melding:
"Fout.  Afhankelijkheid is niet vervulbaar: lib32asound2"

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb de 32 bits deb van Teamviewer genomen, die installeert probleemloos.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 19:58:54 door edgar »
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #20 Gepost op: 2014/02/24, 09:47:58 »
Ik had de 32 bits deb van Teamviewer al geprobeerd, maar die installeert bij mij niet.

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #21 Gepost op: 2014/02/24, 11:36:24 »
Ik had de 32 bits deb van Teamviewer al geprobeerd, maar die installeert bij mij niet.

Het zou wel fijn zijn als je ons wat meer info geeft dan 'hij installeert niet' zoals je totnutoe steeds doet... wij kunnen niet meekijken met wat je doet dus...

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #22 Gepost op: 2014/02/24, 12:07:44 »
Ik meende dat ik die info al gegeven had, geeft niet. Ik krijg zowel bij de 32Bits versie als de 64Bits versie de melding:
"Er is geen Windows-programma geconfigureerd om dit soort bestanden te openen".
« Laatst bewerkt op: 2014/02/24, 12:18:04 door Jos »

Offline ruujan

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet
« Reactie #23 Gepost op: 2014/02/24, 12:31:35 »
Welke versie heb je het eigenlijk over? Ik heb het probleem ook gehad, maar dat was met versie 8. Die gebruik ik nog steeds want ik moet eerst mijn licentie vernieuwen om 9 te gebruiken (commercieel gebruik dus).

Overigens is ook de native client gewoon een verpakte wine applicatie volgens mij.

Offline Jos

  • Lid
    • Non-profit dienstverlening
  • Steunpunt: Nee
Re: Teamviewer lukt niet [OPGELOST]
« Reactie #24 Gepost op: 2014/02/24, 12:39:19 »
Het lijkt me een goed idee om overnieuw te beginnen.
Ik heb de deb-bestanden van de site van de makers gedownload.
Dat GDebi moet zijn geinstalleerd wist ik niet en heb ik inmiddels gedaan. Dat gaat bij Xubuntu in het Softwarecentrum heel eenvoudig door GDebi in te tikken.
Ik krijg nu bij klikken op de deb-bestanden zowel bij de 32Bits versie als de 64Bits versie de melding:
"Er is geen Windows-programma geconfigureerd om dit soort bestanden te openen".

P.S. Ook het installeren van de Windows-versie van Teamviewer (Wine is geinstalleerd) lukt niet. Ik krijg dan halverwege de installatie de melding:
"Bestand niet gevonden".
« Laatst bewerkt op: 2014/02/24, 14:26:48 door Jos »