@Buzzer, als dat had gekund was dat inderdaad een goede oplossing geweest, maar helaas, deze PC lijkt een beetje op een staande laptop, het type is Msi 2240 All In One. Daar valt niet veel aan te wijzigen. Maar in ieder geval bedankt voor je idee!
@Pjotr, Je hebt er echt veel werk van gemaakt, ik vindt het best leuk iets bekends te zien op jouw website

.
Maar ik weet niet of het wel gaat werken.
Ik heb het volgende aan herstelmateriaal:
1. Een volledige backup(Acronis) van de C:\drive.
2. Een herstelschijf van Windows 7.
3. Recovery DVD's , 4 stuks, waarmee je het hele systeem inclusief de drivers er weer op kunt zetten.
(2). Dat kan alleen wanneer de herstelpartitie behouden blijft. En er zijn er 2 (welke is het??).
(3). Dat laatste is dan de wijze waarop deze PC standaard geleverd werd met Windows 7.
Recovery uitvoeren betekent, de pc is van mei 2010, dan krijg je die stand en bent minstens 2 dagen aan bezig met alle updates.... en ook hier geldt de recovery partitie moet intact zijn(1 van de 2).
Linux werkt beter......
Ik ga je oplossing nog eens goed doorlezen, maar een partitie terugzetten kan ik volgens mij met mijn herstelmogelijkheden niet.
Als ik de Windows herstelschijf zou gebruiken bij problemen dan weet ik niet of dat wel werkt (vast niet dynamic)