Goedenavond allemaal,
Na een weekje Windows Vista op dualboot gedraaid te hebben, ben ik (zoals te raden) niet bepaald tevreden.
Dus ik dacht, laat ik de ruimte beter besteden door er een Linux distributie op te draaien!

Na een ietwat rommelige installatie (Installatie via LiveCD werkte niet..), hoopte ik vandaag eindelijk een volledig werkende Ubuntu zien te verschijnen. Helaas vond Ubuntu dat niet zo'n goed idee..

Na het bootscherm verschijnt er een scala aan blokjes en kleuren, terwijl het geluid wél werkt.
Ik gok erop dat er een conflict is met mijn videokaart, of de aansturende software.
Het exacte probleem heb ik nog nergens kunnen terugvinden, noch de eventuele oplossing. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik niet goed ben in zoeken, maar neem me dat alstublieft niet kwalijk.
Ik heb wel ongeveer een idee van hoe ik het zou kunnen 'fixen'. Helaas ben ik niet zo bedreven met Terminal/BASH..
Is iemand in staat om mij te helpen, zodat ik aan de slag mag gaan met de grafische interface van Ubuntu?

Bij voorbaat heel erg bedankt!

Relevante hardware:
AMD Athlon64 3200+
NVidia Geforce 6800 GS
ASUS A8N SLI-Deluxe mobo
(Mocht het helpen om andere hardware te vermelden, geef dit even aan.)
P.S. Ik denk dat een logfile makkelijker zou zijn om het te localiseren. Zou iemand me kunnen aangeven hoe, wat en waar?