Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Bureaublad en Persoonlijke Map lopen door elkaar heen  (gelezen 564 keer)

Offline hansenco

  • Lid
Na waarschijnlijk een niet geheel geslaagde backup-activiteit is het volgende gebeurd:

- Als ik in Nautilus in het linker panel 'persoonlijke map' aanklik of 'bureaublad' dan krijg ik hetzelfde te zien.
- op mijn bureaublad zie ik de totale inhoud van mijn persoonlijke map.

Bureablad en Persoonlijke map lopen door elkaar heen. Of zijn hetzelfde!

Onwaarschijnlijke oozaak:
Ik heb geen idee maar het is gekomen (dacht ik)nadat ik een backup gemaakt met 'lucky backup' heb overschreven met een backup gemaakt met 'freefilesync'
Of dit werkelijk de oorzaak is lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de settings zo had gezet dat de synchronisatie 1 kant op ging namelijk de kant van de backup. Dus niet terug. Ook heb ik geen restore gedaan o.i.d.

Heeft iemand een idee hoe ik een en ander weer recht kan breien?
NB ik gebruik ubuntu 12.04 LTS
« Laatst bewerkt op: 2014/02/03, 17:26:08 door hansenco »

Re: Bureaublad en Persoonlijke Map lopen door elkaar heen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/01, 20:15:13 »
Volgens mij zit er in de voorkeuren van Nautilus een optie dat je Persoonlijke map ook je bureaublad is. Als je dat afvinkt zou het terug goed moeten zijn.

Offline hansenco

  • Lid
Re: Bureaublad en Persoonlijke Map lopen door elkaar heen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/02, 09:12:30 »
Ik heb al rond gekeken maar kan het echt niet vinden. Weet jij waar ik dat kan vinden?
Of is er een tool die mijn desktop weer naar standaard instellingen kan brengen?


Re: Bureaublad en Persoonlijke Map lopen door elkaar heen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/02, 11:07:25 »
Ik heb al rond gekeken maar kan het echt niet vinden. Weet jij waar ik dat kan vinden?
Of is er een tool die mijn desktop weer naar standaard instellingen kan brengen?



Volgens mij vergis ik me en moet je GNOME Tweak Tool installeren; daar zit die optie in.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bureaublad en Persoonlijke Map lopen door elkaar heen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/02, 15:06:38 »
Post hier eens de uitkomst van
cat ~/.config/user-dirs.dirs
Mogelijk is er iets fout met dat configbestandje.

Offline hansenco

  • Lid
Re: Bureaublad en Persoonlijke Map lopen door elkaar heen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/03, 17:25:38 »
Beste mensen,
Bedankt voor het meedenken. Het probleem is opgelost.
Met dank aan mijn zoon die een andere zoekopdracht in google gaf dan ik. (ubuntu desktop home folder)

We kwamen op de volgende link:
http://askubuntu.com/questions/44449/ubuntu-desktop-suddenly-points-to-home-folder

De eerste oplossing ("if gconf doesn't work, open your home directory and press Ctrl + H to show hidden files. Look in .config for user-dirs.dirs and bee sure it resembles this:......... etc.") werkte meteen.

De aangeboden regel toe te voegen aan user-dirs.dirs. (XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Desktop") heb ik toegevoegd. Hij stond er niet meer, waarom: geen idee eerlijk gezegd) en ik heb die toegevoegd als XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Bureaublad"

Dus probleem opgelost!
Nogmaals bedankt iedereen!






Offline hansenco

  • Lid
Re: [OPGELOST] Bureaublad en Persoonlijke Map lopen door elkaar heen
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/05, 19:55:02 »
Nadat ik mogelijke oplossing had gevonden zag ik de reactie van Vanadium.
Het bevestigde alleen maar dat ik in de goede hoek zat te zoeken, zoals later ook bleek.
Ik postte mijn reactie en oplossing een dag later.
Zoals ik al zei ben ik blij met alle reacties van de forumleden