Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spoor bijster (Opgelost)  (gelezen 580 keer)

Offline Atwist

  • Lid
Spoor bijster (Opgelost)
« Gepost op: 2014/01/25, 11:32:16 »
Ik snap er niets meer van, ben nu 2 weken met Xubuntu bezig maar ik kan er nog steeds niet achter komen waar de programma's worden geïnstalleerd.
Wil graag mijn favorieten van mijn Firefox (Windows) naar Firefox (Xubuntu) importeren, maar met de zoek opdrachten kom ik er niet.
Als ik de zoekopdracht "Firefox/profiles" ingeef dan kom ik telkens op mijn Windows schijf uit.

Wie kan mij even helpen.
« Laatst bewerkt op: 2014/01/25, 13:03:30 door Atwist »
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Re: Spoor beister
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/25, 11:34:18 »
Bedoel je uw bladwijzers?
Open FF in Windows. Ga in het menu naar bladwijzers>> Alle bladwijzers tonen. Als je daarop klikt krijg je de mogelijkheid om op 'importeren en reservekopie maken te klikken"
Dan kies je voor "Bladwijzers exporteren  naar HTML" Je slaat dit bestandje op op een USB-stick.
Daarna start je Xubuntu op. Open FF in Xubuntu. Je gaat opnieuw naar Bladwijzers en dan kies je voor bladwijzers importeren vanuit HTML. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je de USB-stick ingeplugd hebt. Je zoekt het bestandje op de USB-stick en klaar is kees!
Er bestaat ook een mogelijkheid om de bladwijzers in FF te synchroniseren op verschillende computers maar daar ben ik niet echt in thuis.
Succes!
« Laatst bewerkt op: 2014/01/25, 11:41:53 door koffieboon »
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Spoor beister
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/25, 11:43:21 »
In Windows Firefox: Bladwijzers --> Toon alle bladwijzers --> Importeer en exporteer (backup) --> Exporteren naar HTML
Dat HTML-bestand kopiëren naar je Xubuntu.
In Xubuntu Firefox: hetzelfde, maar dan kiezen voor Importeren van HTML

Edit: koffieboon was me net voor.

Offline Atwist

  • Lid
Re: Spoor beister
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/25, 11:56:12 »
Dank jullie de Bookmarks heb ik voor elkaar mijn dank hiervoor maar hoe doe ik dit met mijn wachtwoorden dit is een Key3.db bestand en die zou ik in de map moeten zetten, maarja waar is die map.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Re: Spoor bijster
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/25, 12:30:44 »
Instellingen staan in de .mozilla/firefox  map in je home folder.

Offline Ed

  • Lid
Re: Spoor bijster
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/25, 12:36:27 »
Kun je niet gewoon je hele firefox map kopiëren en dan in xubuntu in je home map plakken, zo doe ik dat en dat gaat prima.

Offline Atwist

  • Lid
Re: Spoor bijster
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/25, 13:03:04 »
Instellingen staan in de .mozilla/firefox  map in je home folder.


Ik vroeg mij af waarom ik niets kon vinden toen zag ik dus .mozilla/firefox de punt ervoor toen wist ik dat ik de verborgen bestanden niet aan had staan.
Mijn dank ik heb het nu werkend.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.