Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet & Wifi & Privacy en meer....  (gelezen 16360 keer)

Re: Internet & Wifi & Privacy en meer....
« Reactie #50 Gepost op: 2015/04/27, 12:03:23 »
Niet met moeite hoor?
Meisjes hadden een koptelefoon op en daarmee kon je net zoveel luisteren onder enige moeite" als je zelf wilde...
Kwestie van schakelaartje overhalen.

En ze hadden ook grotere centrale's

Overigens geef ik met mijn "vergelijk" aan dat afluisteren van alle dag is.
Was het niet in 1800 in een kamer ernaast met je oor tegen de muur, dan was het wel met de oude telefoon centrale, en nu heden ten dage word alle bedrade en  draadlose media afgeluisterd.

Dit fenomeen is niet te stoppen, en is alleen maar erger geworden de afgelopen jaren omdat grote criminelen groeperingen de maatschappij kwaad willen doen.
Dus was het in de eerste instantie nog deze criminelen opsporen en voor bedrijven de toekomstige klant bespioneren, is het uitgemond in een totaal afluister gebeuren van alle mensen.......

Nogmaals, hoe en wat je ook doet, dit is niet meer te stoppen.
Men kan in de energie centrale zien welk apparaat je aan hebt staan thuis.... om maar iets raars te roepen....
owja, haal in huis je Toon.....
kan je ook zien wat de buren verbruiken  =D :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #51 Gepost op: 2015/04/27, 12:56:27 »
Niet met moeite hoor? Meisjes hadden een koptelefoon op en daarmee kon je net zoveel luisteren onder enige moeite" als je zelf wilde...
Kwestie van schakelaartje overhalen.
De actuele 'daad' was niet moeilijk, zeker. Maar zowel het voortraject (wie moet wie wanneer afluisteren) als het natraject (wat is er gezegd en wie moet dat weten) is zeer, maar dan ook zeer omslachtig. Wederom geen vergelijk met nu waar gewoon alles wordt opgeslagen en later wel bekeken wordt of het bruikbaar is.

Voor de filmliefhebbers: The lives of others, waarin we een inzicht krijgen hoe de toenmalige Stasi (Oost-Duitsland) te werk ging. Moeizaam, maar wel effectief.

Dit fenomeen is niet te stoppen, en is alleen maar erger geworden de afgelopen jaren omdat grote criminelen groeperingen de maatschappij kwaad willen doen.
Overheden zijn de afluisterkampioen. Die kunnen immers rechtstreeks in de infrastructuur inpluggen. Dat hoeven ze niet te vragen en kunnen dat zelfs afdwingen. In het geheim (= ondemocratisch). Of in het openbaar (= nep-democratisch).

Google: nsa backbone facebook
Google: bewaarplicht verkeersgegevens

« Laatst bewerkt op: 2015/04/27, 13:08:57 door markba »

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #52 Gepost op: 2015/04/27, 16:47:05 »
over die bewaarplicht... laat nu net de harde schijf van mijn server plots kapotgaan  =D =D
das t voordeel van die oude harde schijven, 1x een sterke magneet erover en alles is weg.
en tjah, ik bewaar nu eenmaal mijn magnetenverzameling naast de servers ;-) ;-)

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #54 Gepost op: 2015/05/08, 22:57:56 »
Hai Partyrabbit,
Oké, je maakt geen grapje hier.
Nee, wij kregen geen reclames van Jaguars etc. Maar eerlijk gezegd kan ik me überhaupt weinig reclame herinneren van vroeger, behalve die in de Donald Ducks die al tweedehands waren en dus verouderd  ^-^

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat er vroeger ook veel werd gevolgd en dat dat kon.

Nee geen grapje. Was het maar waar.
Vroeger wist men ook van je kinderen, lag het eerste luiertje ook op tijd binnen. Of het eerste speentje. Eerste damesverbandje. RDW en kenteken bestaat al veel langer dan internet, waarachter men ook veel van je wist (en de dealer). Banken hebben al jarenlang meldplicht over grote transacties. Als je bij de ggd kwam in de late 20e eeuw wisten ze precies in welke stamboom je hoorde met bijkomende kwalen van dien. Ook toen al bestond identificatie op basis van gebit (dus dossier) en vingerafdrukken zijn zelfs al in de 19e eeuw uitgevonden. Je bloedgroep stond ook al geregistreerd, wat nu dna is.

En internet of digitaal is nog steeds niet de veroorzakende factor.
Je vingerafdruk lever ja al in voor je verdachte bent. Anders krijg je gewoon geen paspoort. Zo simpel is het.
Waar een verdachte niet zomaar bloed afgenomen kan worden worden van onze babies al een ruime 20 jaar het bloed van de hielprik bewaard. Dna beschikbaar. "Mag niet", ja ja afluisteren en dergelijke mag ook niet maar hoe vaak is al wel niet gebleken dat dat stiekem toch gebeurd?

Zoals Gandyman en markba bevestigen, informatievergaring gebeurd al sinds heugenis alleen steeds meer naar mate het makkelijker wordt met alle techniek.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/08, 23:09:24 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #55 Gepost op: 2015/05/09, 11:54:40 »
En dan vergeten we nog even de 2e wereldoorlog.....
Waarom hadden de Duitsers het zo makkelijk om bijv. Joodse mensen op te pakken ?

Juist omdat we toen al een uitgebreid registratie systeem hadden....
.....helaas.....

Je betaling pinnen bij een parkeerpaal word nu ook weer aangevallen, want hiermee is ook weer te achterhalen waar je was.
En dan praten we over een simpele betaling op een parkeerplaats.

Zonder het te weten en te beseffen is je privacy al heel lang weg.

Dat beetje controle waar we het nu over hebben is realtime tracking waar je nu bent.....

gewoon niet over nadenken... anders word je paranoia....

« Reactie #56 Gepost op: 2015/05/09, 14:19:21 »
...
Zonder het te weten en te beseffen is je privacy al heel lang weg.

Dat beetje controle waar we het nu over hebben is realtime tracking waar je nu bent.....

gewoon niet over nadenken... anders word je paranoia....

« Laatst bewerkt op: 2017/04/26, 19:15:19 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #57 Gepost op: 2015/05/09, 14:33:49 »
En ondertussen maakt iedereen zich steeds drukker om privacy die allang vervlogen is.
Maar we willen wel de minieme voordeeltjes van de bonuskaarten waardoor men precies weet wat je gebruikt en in je voorraadkast hebt staan.
We willen wel fb en tw die zelfs je informatie vergaren als je het niet hebt.
Hoe vaak vul je wel niet je volledige doopceel in om "kans te maken op..." terwijl je never iets wint.
De ironie in het verhaal; uiteindelijk verkopen we zelf ook gewoon onze privacy. ;) Simpelweg omdat je er niet meer omheen kunt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Tom

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2015/05/09, 14:48:04 »
Als je puur alleen op je privacy moet gaan letten ,dan maakt Computeren ook geen plezier meer ,ik gebruik Noscript ,Betterprivacy en Ublock Origin plus ik heb mijn FF wat aangepast en ik let een beetje op waar ik surf kwestie Websites ,en ja ik gebruik Facebook voor de dieren petitie´s en af en toe ook Twitter en dat die alles opslaan is mij klaar ,dus zet ik er ook geen persoonlijke zaakjes op.
Gebruik voor die beide een aparte Gmail adres en voor de rest laat maar waaien ,ik wil ook genieten van mijn Pc en surf ervaringen op het net.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2015/05/09, 15:44:43 »
En ondertussen maakt iedereen zich steeds drukker om privacy die allang vervlogen is.
Maar we willen wel de minieme voordeeltjes van de bonuskaarten waardoor men precies weet wat je gebruikt en in je voorraadkast hebt staan.
We willen wel fb en tw die zelfs je informatie vergaren als je het niet hebt.
Hoe vaak vul je wel niet je volledige doopceel in om "kans te maken op..." terwijl je never iets wint.
De ironie in het verhaal; uiteindelijk verkopen we zelf ook gewoon onze privacy. ;) Simpelweg omdat je er niet meer omheen kunt.

Citaat
uiteindelijk verkopen we zelf ook gewoon onze privacy. ;) Simpelweg omdat je er niet meer omheen kunt.
We, dat is meervoudig, aangezien ik en mijn vrouw overal contant kopen, en niet in het bezit zijn van een smartphone, en  de navigatie van Mio alleen maar gebruiken als het strikt noodzakelijk is. En ook geen zegels sparen of bonus kaarten gebruiken, daar je dat allemaal zelf betaald. Dus kopen wij bij bij winkels die dat niet hebben.

En internet bestellingen doen wij ook niet aan, ook geen telebankieren enz.
Paranoïde worden heeft helemaal geen zin, ik weet ook wel dat ze ondanks alles wat ik probeer, toch al genoeg van mij weten. Maar nog meer vind ik te ver gaan.
Dan hoef je ook niet meer op het internet te gaan, ondanks alle maatregelen die je treft om niet gevolgd te worden.

Dus kort samen gevat, ik doe wat ik kan om niet alles prijs te geven. En ga gewoon tot de orde van de dag.  =D =D

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2015/05/09, 18:20:42 »
@femke98: Ik dacht dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Meerdere uitleg heeft hier geen enkele zin.  =D

« Reactie #62 Gepost op: 2015/05/10, 15:22:09 »
Dus kort samen gevat, ik doe wat ik kan om niet alles prijs te geven. En ga gewoon tot de orde van de dag.  =D =D

De gulden middenweg.
Want..

ik wil ook genieten van mijn Pc en surf ervaringen op het net.

Juist!  8-)
- I ♥ Linux -

« Reactie #63 Gepost op: 2015/05/10, 21:51:32 »
Juist!  8-)

Héél juist, de privacy is niet het heilige doel; tegendeel.
Soit, mijn surfervaring is puur Linux gerelateerd , en buiten dat een beetje FB en een beetje mails.
Professioneel heb ik Linux nodig om alle rotzooi buiten te houden wanneer ik prospecteer en beter dan Linux kan ik niet gaan  =D .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline markba

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2015/05/10, 22:40:07 »
Juist!  8-)
Wat voor de een juist is, is voor de ander onjuist. Iedereen kan slechts voor zichzelf spreken......

« Reactie #65 Gepost op: 2015/05/11, 10:41:58 »
Ik denk meer aan mijn veiligheid buiten..........ik wil namelijk geen mes in mijn rug voor een paar euro die ik bij me heb omdat ik zo nodig contact wil betalen in winkels. ;)

Of je contant bij je hebt of alleen pasjes maakt niet uit hoor ?

Mijn oude vader is min of meer overvallen op straat door een paar Polen, met die verstanden dat hem duidelijk werd gemaakt zijn portemonnee af te staan.
Toen ze erin keken zagen ze dat hij geen geld bij zich had maar alleen een bankpasje, waarna ze hem vriendelijk doch dringend verzochten zijn pincode te vertellen....

Nu kan je nix zeggen natuurlijk maar dan mishandelen ze je waarschijnlijk net zo lang tot je het wel verteld......

Dus verschil tussen pinnen en contant geld kwa veiligheid is er niet....

Voordeel is wel dat je het contante geld waarschijnlijk nooit meer terug ziet, maar na een pinpas diefstal je wel je geld terug krijgt.

Me vader heeft althans al zijn geld terug gekregen....

Het was trouwens verbazingwekkend hoe snel die ouwe nog is....
Hij kon in een paar uur tijd op 3 plekken pinnen in nederland en was in 1 uur tijd in Polen om daar de rest van de rekening af te halen  :laugh:
« Laatst bewerkt op: 2015/05/11, 10:45:06 door Gandyman »

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #66 Gepost op: 2015/05/11, 12:03:24 »
Dus met andere woorden, dat je pinpas ook diefstal gevoelig is, en ze er dan wel eens meer vanaf kunnen halen binnen 1 dag, dan dat je wat contant geld bij je hebt.

Het moraal van het hele verhaal, is dat je nergens meer veilig bent. En ook geen privacy meer hebt.
Het beetje wat je nog denkt te hebben, zijn ze ook met man en macht aan het proberen dat van je af te pakken.

Om ook nog dat laatste van je te weten te komen. Brrrrrr

Offline markba

• Lid
« Reactie #67 Gepost op: 2015/05/11, 14:04:03 »
Nee, laat mij maar lekker met mijn pinpas betalen. Ik hoef geen geld in mijn zak te hebben. ;)
Mss is beide het slimste: je houdt wat briefgeld op zak (niet te veel) om die overvaller tevreden te stellen (om je pinpas 'vraagt' ie niet meer); en je pinpas om je echte betalingen te doen. Absurd, mss wel. Maar ik hoorde ook dit verhaal (uit eerste hand): dat iemand naar Zuid-Afrika geweest is en van zijn gids als eerste actie 5 portemonnees moest kopen. Waarom? Om die telkens aan de overvaller te kunnen geven. Triest verhaal, zeker als je in zo'n land woont en er niet uit kan komen......

En verder is het een treurige gedachte om het hier maar überhaupt over te hebben. Altijd maar weer die angstmodus die continu aanwezig lijkt te zijn en de pavlov-reactie om je eigen spulletjes te willen beschermen. Tijd om te leven houden we zo niet meer over......

Offline markba

• Lid
« Reactie #68 Gepost op: 2015/05/11, 14:58:01 »
Nou, ik heb geen angstmodus.
Wie de schoen past, trekke hem aan....

Maar de grootste struikrover blijkt toch weer de overheid te zijn. Die kan, geheel legaal en indien nodig met geweld 80% (!) van mijn inkomen 'afromen' via belastingen, accijnzen, heffingen, etc. Belasting is diefstal.

« Reactie #69 Gepost op: 2015/05/11, 15:39:19 »
Wat voor de een juist is, is voor de ander onjuist. Iedereen kan slechts voor zichzelf spreken......
Dat is ook maar net hoe je het benaderd.
Niemand kan meer voor zichzelf spreken wetende dat je privacy al weg is en het geen keuze meer is.
Beperken of meewerken is nog wel een keuze, waar ik ook voor de eerste ga.
- I ♥ Linux -

« Reactie #70 Gepost op: 2015/05/11, 15:49:18 »
Als je het zo gaat kijken blijft er helemaal niets meer over femke en markba.
Want je baas heeft voor hij jou betaald ook al btw afgedragen, vennootschapsbelasting, loonpremies, verzekeringen, en van wat hij over houdt betaald hij ook weer inkomstenbelasting.
En jij ook weer eerst inkomstenbelasting voor je je verzekering kunt betalen waar ook weer assurantiebelasting op zit.
En die verzekeringsmaatschappij betaald over je premie ook weer vennootschapsbelasting, loonpremies, bedrijfspand, energie, allemaal inclusief btw, en van wat hun personeel over houdt betaald hij ook weer inkomstenbelasting voor ze ook maar iets kunnen kopen.
En als je er wat van weet te sparen betaal je daar weer belasting over. Bankkosten. En tegen de tijd dat je het uit gaat geven ook weer btw, .....
En als je het niet op maakt erfrechtbelasting. Waarna je erfgenamen het weer uit gaan geven.

Als je dit doorberekend vanuit 100 euro moet je blij zijn als op alle mensen een verwaarloosbare euro blijft hangen waar een overgroot deel afgeroomd wordt. Een verwaarloosbare euro welke op zijn beurt weer op gaat aan eerste levensbehoeftes als eten, waarover ook weer btw, bedrijfstpand, .......  =D

Je snapt 'm al wel denk ik.
En van al die belastingcenten wordt ons landje BV Nederland weer gerund.
Uiteindelijk is het niet meer dan rondpompen van geld en (invloed op) het sturen van al die geldstromen.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/11, 15:52:27 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline markba

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2015/05/11, 18:59:11 »
Dat is ook maar net hoe je het benaderd.
Niemand kan meer voor zichzelf spreken wetende dat je privacy al weg is en het geen keuze meer is.
Of privacy wel of niet weg is, dat is idd geen keuze (ja, het is weg), daar heb je gelijk in. Maar of je dat erg vindt, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Als je dit doorberekend vanuit 100 euro moet je blij zijn als op alle mensen een verwaarloosbare euro blijft hangen waar een overgroot deel afgeroomd wordt. Een verwaarloosbare euro welke op zijn beurt weer op gaat aan eerste levensbehoeftes als eten, waarover ook weer btw, bedrijfstpand, .......  =D
Veel is het idd niet. Maar een enkel euro is ook overdreven. Voor de vuist weg werk ik denk ik dat ik de eerste 10 maanden van het jaar voor de overheid werk. En als je dan over al dat geld (80%) zo ongeveer NUL zeggenschap hebt, is dat nogal van de zotte.

Citaat
En van al die belastingcenten wordt ons landje BV Nederland weer gerund.
Of er nuttige dingen van gedaan worden of niet, dat is niet de issue. Want als ik mijn buurman beroof, en ik schenk dat aan een goed doel, is het nog steeds diefstal.

Die moeten zij ook weer afdragen. Maar waarom moet ik boeten omdat ik een verzekering afsluit? Nu is de verzekeringsagent de tussenpersoon, maar Den Haag kan mij beter gelijk een nota sturen.
Zo werkt dat. Ondernemers zijn de grootste groep onbezoldigde belastingambtenaren. Want zij innen immers inkomstenbelasting. BTW, accijnzen, etc. Ook hierin heeft onze overheid het voor zichzelf heeeeel gemakkelijk gemaakt. En die arme ondernemers maar zwoegen op hun administratie.....

« Reactie #72 Gepost op: 2015/05/12, 11:41:53 »
Of privacy wel of niet weg is, dat is idd geen keuze (ja, het is weg), daar heb je gelijk in. Maar of je dat erg vindt, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Klopt. Maar zoals ik zei leg ik me er bij neer dat de privacy ver te zoeken is, en daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij is dit hetzelfde als hoe jij er tegenaan kijkt. Ik doe ook wat ik kan om het tegen te gaan maar het is gewoon maar een beetje tegen te gaan.
Zou je internet en telefoon eruit gooien dan wordt je kenteken nog gefilmt op de wegen en weet men waar je uit hang.
Blijf je thuis zitten zien ze op digitale televisie ook precies waarin je geinteresseerd bent. En daarnaast zien ze aan je stroom en stook verbruik wel weer dat je altijd thuis bent.
Wordt je zit van het weinige bewegen door thuiszitten komt dat ook weer in je medische dossier.
En ga zo maar door. Er bestaat geen privacy. Je kunt het hooguit zoveel mogelijk beperken, door zelf zo min mogelijk prijs te geven.

Veel is het idd niet. Maar een enkel euro is ook overdreven.

Is dat zo, overdreven? Reken is uit hoeveel je tot nu toe verdiend hebt, en wat er nog van over is.
Kijk eens naar mensen die een heel werkzaam leven achter zich hadden, en kijk eens naar wat er uiteindelijk van over is in de erfenis.
Niet kijken naar die ene rijke. Ga uit van wat er bij de gemiddelde nederlander blijft hangen.
Dan mag je die tv niet meetellen want die is ook weer gekocht waardoor deze deel is van het roulerende geld dat teruggepompt wordt.

Met een drie miljoen inkomen in een leven en een gemiddelde ervenis van 110.000 heb ik inderdaad wat overdreven. Er zou ongeveer 2,75 euro blijven hangen van 100 in plaats van de 1 euro die ik zei.  :-[ (97,25% vervliegt weer via economie naar belastingen ;) ).
« Laatst bewerkt op: 2015/05/12, 11:45:25 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

« Reactie #73 Gepost op: 2015/05/12, 12:15:25 »
De een doet veel meer met zijn geld dan een ander. En wat is er zo belangrijk aan een erfenis? Komt toch alleen maar ruzie van.  ;)
Een erfenis is een mooie weergave van wat er uiteindelijk over blijft na een werkzaam leven.
En wat er dus niet blijft hangen maar weer teruggepompt wordt in economie en belastingen. Zie mijn uitleg over "rondpompen geld en sturen geldstromen". Wat je met je geld doet is rondpompen, uitgeven aan kosten waar allemaal belasting over geheven wordt, ook wel economie genaamd.
Je werkt een dag en verdiend 200 euro bruto waarvan je uiteindelijk nog geen 3 euro netto over houdt (die bij erfenis ook weer belast worden). En inderdaad voor die 3 euro gaan mensen elkaar verguizen terwijl het leven draait om die 97% die er weer uit gaat.
In de kern gaat het om die 97% waarvan je leeft. Eet, kleren koopt.

Maar gaan we nu niet erg ver offtopic?
« Laatst bewerkt op: 2015/05/12, 12:23:52 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

« Reactie #74 Gepost op: 2015/05/12, 12:57:18 »
Aan geld femke.
Je kunt er zeker wel veel meer aan over houden. Een leuk leven. Maar geld lever je vooral in.
- I ♥ Linux -