Hai Aartje,
Wat en gebeuren he al die mogelijkheden met abonnementen en apparaten.
Wat ik begrijp is dat je Sateliet-TV hebt met een mogelijkheid om digitaal op te nemen op een HD.
Heb je van de opgenomen programma's wel eens geprobeerd een DVD te maken dmv een HD-recorder ?
Ik vraag me af of dat bij jou wel mogelijk is, misschien krijg je dan ook wel te maken met één of andere
protectie.
Ja, ik heb een satelliet schotel met een receiver naast mijn tv. Die receiver neemt die kale ts bestanden op zonder copyright beveiliging, ook Full HD. Dat zijn flinke bestanden, maar ik kan de opname kwaliteit ook lager zetten. Dit apparaat is een Linux gebaseerde ontvanger.
Ik heb wel eens opgenomen via deze receiver op een dvd recorder. Dat was een oudje, die de 16:9 verhouding omzette naar 4:3. Het werkte wel, geen last van copyrightbeveiliging van de meeste Engelse zenders.
Bedankt voor je reactie, KPN ITV is niet zo onbekend in Nederland, er zijn al millioenen gebruikers, hetzij via glasvezel, hetzij via ADSL (VDSL?)
Vraagje: itv, bedoel je dan de zender ITV of interactieve tv?
Ik bedoelde hier de Engelse zender ITV en Channel 4, met leuke programma's, waaronder the Returned.
Haha, vermoedelijk toch een grappig communicatie probleem. Heb ik al die tijd gedacht dat je via KPN de Engelse zenders ITV 1 t/ m 4 kunt ontvangen!