Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] kan dvd/rw niet mounten  (gelezen 421 keer)

Offline frankje

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] kan dvd/rw niet mounten
« Gepost op: 2014/01/12, 10:50:16 »
hallo,
ik probeer een DVD te branden in ubuntu, maar als ik de schijf erin doe zegt hij: unable to mount DVD, location already mounted. in k3b kan hij vervolgens niet de schijf erasen. wie weet hoe ik dit oplos?? bij voorbaat dank,   Frank
« Laatst bewerkt op: 2014/01/12, 19:01:55 door Ron »
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline frankje

• Lid
Re: kan dvd/rw niet mounten
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/12, 11:04:23 »
ok ik heb de foutmelding weggekregen door 2 vinkjes uit te zetten in dconf editor, maar de schijf wil nog niet branden, zowel in k3b als brasero...

grtn, frank

Offline jolo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/12, 14:27:59 »
unable to mount DVD, location already mounted.
Als het om een nog niet eerder gebruikte DVD+/-RW gaat, dan staat er nog geen bestandssysteem op, die gemount zou kunnen worden. Alleen gaat de brand applicatie dan niet wissen/erasen, maar formatteren. Waarschijnlijk heb je met de dconf editor het automatisch mounten uitgeschakeld.

Het volgende commando kan enig info tonen, over de geplaatste DVD+/-RW dvd+rw-mediainfo /dev/cdrom [Enter]

Post deze output zo nodig hier. Als je "unable to open: No such file or directory" krijgt, dan heeft de brander op jouw hardware een andere naam dan /dev/cdrom. Check dat eventueel via het Dash > Schijven. Als je in die applicatie de brander selecteert, dan staat bij Apparaat de juiste device naam. Bijvoorbeeld /dev/sr0

Verder zou je nog het log rapport van K3b kunnen posten. Deze vind je in ~/.kde/share/apps/k3b
Of door in K3b te klikken op "Show Debugging Output"

« Laatst bewerkt op: 2014/01/12, 14:30:58 door jolo »
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Linux Mint 18.3 Cinnamon
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu 18.04 & testversie Xubuntu 19.04  
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline frankje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/12, 18:57:52 »
heb het eens met een andere dvd geprobeerd, die deed het wel, dus probleem opgelost, bedankt voor de reactie.