Want ieder land heeft zijn eigen regels en als bedrijf zijnde houd je je aan die regels en anders zout je maar op.
Zoals jij het zegt, zou dat dus betekenen dat overheden (ook die van ons) bedrijven chanteren. Alles in het geniep natuurlijk.....
Het is idd zoals eerder gezegd geen chanteren.
Ieder land heeft zijn eigen wetten en daar hoor je je eigen aan te houden.
Als een Amerikaans bedrijf een film op komt opnemen in Nederland nemen ze natuurlijk al hun spelers, apparatuur en wat ze maar nodig hebben mee, draaien hier op locatie en gaan weer weg.
Als een Nederlands bedrijf een film gaat opnemen in Amerika krijg die meteen de bonden op zijn nek, je word dan verplicht amerikanen in dienst te nemen, anders mag je geen film maken in de USA......
Als ik in Nederland iemand van het zebrapad rijd krijg ik een vermanend vingertje met (misschien) een beetje straf.......
Als je in Gran Canaria (wat eigenlijk spanje is) iemand van het zebrapad rijd verdwijn je (met een boete die je niet kan betalen) voor vele decennia in een militaire gevangenis.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden van democratische landen waar toch op eigen wijze word bepaald je wel en niet mag.
WBT democratie ?
Sja zowel Nederland, de USA als Spanje zijn democratisch, echter iedere regering geeft daar zijn eigen invulling aan...
Daarbij moeten we niet vergeten dat democratie een dictatoriaal besluit is van een macht of de meerderheid waar een minderheid onder moet lijden.... !
Dus zolang de groep maar groot genoeg is of je genoeg macht hebt kan je beslissen wat je wilt..

Denk even aan een actie van onze regering om zomaar de accijns op brandstof te verhogen........
Iedereen is tegen en toch word het gedaan !
Vergeet niet Markba dat ik het met je eens ben...
Het is allemaal zo krom als het maar kan zijn en er klopt geen reet van, en eerlijke behandeling ??
Nah bekijk de handel en wandel van onze eigen regering maar eens en vraag aan iedere stemmer of hij/zij tevreden is over de club waar die persoon op gestemd heeft, de uitslag zal je verrassen.
Terug komend op het onder werp van de TS - Internet & Privacy.
Ik zat gisteren te kijken naar het nieuws en zag daar voorbijkomen wat Volkswagen in China doet om de mensen bewust te maken hoe gevaarlijk een smartphone is.
Bekijk hier het bericht en vooral het leerzame filmpje !!Buiten dat dit echt noodzakelijk is omdat het een aardige chaos op de weg aan het worden is, haal ik dit aan omdat ik me verbaas over wat ze nu precies doen

Let maar eens op, ze scannen alle telefoons in de bioscoop en na registratie van alle nummers krijgt iedereen tegelijk een SMS gestuurd.
In wezen hacken ze dus alle telefoons in die bioscoop.......
Het doel is nobel, maar ze laten wel even zien dat je totaal geen privacy hebt met een smartphone