Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Screenshot maken [Opgelost]  (gelezen 674 keer)

Offline CorVerm

• Lid
Screenshot maken [Opgelost]
« Gepost op: 2013/12/14, 14:30:42 »
Beste mensen,
Ik probeer onder Xubuntu tevergeefs een screenshot te maken als er een uitklapmenu openstaat. De printscreen toets doet dan niks. Ik heb het met verschillende toetscombinaties geprobeerd, echter zonder succes.
Weet iemand of daar een oplossing voor is?
« Laatst bewerkt op: 2013/12/14, 15:28:38 door CorVerm »
Groet,
Cor

Offline joop905

• Lid
Re: Screenshot maken
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/14, 14:34:39 »
probeer het eens met Ctrl toets er bij
Ctrl+ screenshot

« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/14, 14:40:21 »
Ja,dat met die uitklapmenu's had ik ook.Heb toen shutter geinstalleerd en een vertraging van enkele seconden ingesteld.Dan werkt het wel.Met prnt scrn maakt hij gelijk een screenshot en dan werkt het niet met uitklapmenu's blijkbaar.
Kubuntu 20.04

« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/14, 14:42:39 »
Ja,dat met die uitklapmenu's had ik ook.Heb toen shutter geinstalleerd en een vertraging van enkele seconden ingesteld.Dan werkt het wel.Met prnt scrn maakt hij gelijk een screenshot en dan werkt het niet met uitklapmenu's blijkbaar.

In Ubuntu en Xubuntu moet je inderdaad een vertraging instellen voor menu's; met de PrntScrn-knop werkt dat alleen in E17 en GNOME Shell.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/14, 14:53:29 »
Op uw bureaublad rechts klik starter aan maken ,typ scherm dan krijgt u de keuze en tikt u die aan.
Die starter zet u bv in uw paneel ,en met dat ding kunt u wel die uitklap menu“s opnemen zie v.b

Dus geen Shutter nodig tsja. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline CorVerm

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/14, 15:27:17 »
Dank jullie hartelijk.
Shutter heeft gedaan wat er was beloofd  =D.
De laatste oplossing ook  =D.

Nogmaals dank voor de zeer snel gegeven oplossingen.
Groet,
Cor