Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.  (gelezen 798 keer)

Offline qwyrp

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.
« Gepost op: 2013/12/04, 19:21:44 »
Ik wil graag de HTTPS-functie aanzetten voor mijn locale servertje maar dat lukt me niet.
Diverse verschillende instructies gelezen en uitgevoerd maar niets werkt.
Als ik in mijn chrome-browser https://pwserver open dan krijg ik de volgende melding: Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.

Kan iemand me verder helpen?

Ik gebruik Ubuntu Server 12.04 64bit icm Apache-webserver
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Buzzin

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/04, 20:20:01 »
Dat is niet fout, dat klopt gewoon.
Je hebt namelijk een self-signed certificate. Deze geeft altijd de foutmelding dat deze niet uit een betrouwbare bron komt (de browser kent jouw webserver niet als betrouwbare bron)
Je kunt in dit geval dus een beveiligings uitzondering toevoegen.
Wel even controleren of het jouw certificaat is natuurlijk.

Browsers kennen alleen certificaten uit een vaste lijst met 'betrouwbare' bronnen.
In de praktijk betekend dit, commerciele partijen.
Hierbij koop je een certificaat voor een X bedrag en daarna krijg je een certificaat waarin staat dat bijv. Verisign garandeerd dat deze server is wie hij zegt dat hij is.
Dat doet NIETS af aan de inhoud van de server en veranderd de encryptie niet.

De encryptie is met een zelf getekend certificaat ook gewoon in orde, alleen degene die het ondertekend heeft is niet bekend, vandaar de melding.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer