Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu / fotocamera  (gelezen 328 keer)

Offline Rutger

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Kubuntu / fotocamera
« Gepost op: 2013/10/29, 20:08:00 »
Hoi iedereen,

Ik heb een Nikon Coolpix S2700. Hij heeft een usb aansluiting en bij aansluiten wordt hij onmiddellijk herkent in systeeminstellingen -> digitale camera als een ptp camera.  Bij vorige versies , nu heb ik Kubuntu 13.10 , kon ik de foto's van de camera binnentrekken.

Momenteel krijg ik dit toestel nog niet eens meer gemount , ondanks het feit dat hij verschijnt bij het aansluiten van de camera. Bij de eerste installatie werd nog gwenview gelanceerd om de foto's in te laden, maar dat doet de 13.10 niet. Nu na allerlei upgrades verschijnt hij alleen de de widget van usb maar kan niet gemount worden, dus ook geen foto's gedownload naar de pc.

Kan iemand mij een hand reiken ?

Rutger

Offline Buzzin

• Lid
Re: Kubuntu / fotocamera
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/30, 09:23:14 »
Ik weet dat het niet echt een oplossing is, maar meer een work-around:
Zelf sluit ik nooit mijn camera's aan op de pc, maar ik haal altijd de geheugenkaart eruit en stop deze los in de (ingebouwde) kaartlezer.
Zo is het niet anders als een usb-stick en kun je de bestanden altijd zelf gewoon beheren.

De hoofdreden dat ik het altijd zo doe is dat het eigenlijk altijd werkt zonder specifieke koppelingen of herkenning e.d.
Camera herkenning is in mijn ervaring altijd lastig geweest, zeker als het niet in 1 keer helemaal goed gaat.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/30, 11:16:35 »
Zo doe ik het ook altijd. Gewoon geheugenkaartje eruit halen in de PC stoppen, veel makkelijker.

Offline jolo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/03, 16:20:28 »
Dat je Nikon Coolpix S2700 niet meer als ptp camera herkend wordt door gwenview, is mogelijk een bug. Zie daarover deze hyperlink Kubuntu13.10 Unable to read from PTP camera. Zou je eventueel digiKam kunnen proberen?
Hoofd PC september 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Ubuntu 14.04
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM
Test pc's AthlonXP 1700+ PC 1,5 GB RAM nVidia 7600GS en Dual P3 1000 MHz 1 GB RAM X1650Pro