Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lightning calender werkt niet meer (opgelost )  (gelezen 416 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
  • Steunpunt: Nee
lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Gepost op: 2013/10/27, 13:41:39 »
Ik ben een echte lightning fan

Heb nu TB 24 met ligtning 2.6.1 en dat draait al een poosje prima

Vanochtend had de agenda kuren - dubbele tab en geen informatie.

Dit heeft ie wel vaker (sinds enkele jaren) dus op nieuw de ad ons geinstalleerd alle maten en soorten lghtning  echter nix werk naar behoren

Ook kan ik het bstandje  agenda. ic niet aanmaken waardoor ik nu geen recente backup meer heb..

Wie heeft hier kijk op

OOk al gedacht een ppa van tb erop te zetten misschien werkt de lightning 2.6.2 wel op TB 25

Het blijft een gedoe met dit aardige progje
« Laatst bewerkt op: 2013/10/27, 14:13:50 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline DirkJan

  • Lid
    • dirkjan-dirkjanvanderwal
    • persoonlijk blog
  • Steunpunt: Ja
Re: lightning calender werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/27, 13:51:07 »
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Volgens de support pagina van Lightning is er een probleem met Lightning 2.6.1. in combi met TB24 https://blog.mozilla.org/calendar/ .

Aan een oplossing wordt gewerkt. Voorlopig is het advies om Lightning 2.6.1 te verwijderen en de 'oude' 2.6 te installeren. Hier te krijgen: https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/lightning/versions/

Werkte bij mij :-)
Ubuntu fan en OSS enthousiast

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
  • Steunpunt: Nee
Re: lightning calender werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/27, 14:13:03 »
ja hij doet het weer die had ik kennelijk nog  niet gehad ...

Het is de 2.6b3 voor degene die ook dit gedoe heeft.

Dank
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline vanadium

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/27, 15:27:35 »
Pittig detail: zet in de Thunderbird opties ook de automatisch updates van add-ons uit. Anders heb je voor je het weet de 2.6.1 terug ...

Offline DirkJan

  • Lid
    • dirkjan-dirkjanvanderwal
    • persoonlijk blog
  • Steunpunt: Ja
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/28, 14:16:37 »
Pittig detail: zet in de Thunderbird opties ook de automatisch updates van add-ons uit. Anders heb je voor je het weet de 2.6.1 terug ...

Ik wist dat ik iets was vergeten.... Hele nuttige aanvulling!
Ubuntu fan en OSS enthousiast

Offline Bert Ernste

  • Lid
    • Bert Ernste - Utrecht | São Paulo
  • Steunpunt: Nee
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/28, 15:55:33 »
Inderdaad, ik had 2.6.1 al weer terug. Nuttige aanvulling. Dank.
Bert Ernste (Xubuntu 16.04)
Web | Blog | Diaspora

Offline DirkJan

  • Lid
    • dirkjan-dirkjanvanderwal
    • persoonlijk blog
  • Steunpunt: Ja
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/01, 09:15:15 »
Vandaag na updates nieuwe versie van TB: 24.1.0 Dat betekent dat je ook weer een andere lightning versie moet hebben. Zie de compatibility list op het blog:
https://blog.mozilla.org/calendar/
Ubuntu fan en OSS enthousiast

Offline vanadium

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/01, 10:49:54 »
Handiger is meteen de addon te verwijderen, en te herinstalleren vanuit het Ubuntu software centrum (xul-ext-lightning, xul-ext-gdata-provider). Dan is dat geen zorg meer, want het wordt dan allemaal automatisch in de achtergrond via de getest ubuntu updates geregeld.

Offline JohanW

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/01, 20:01:11 »
Inderdaad een goede oplossing, alleen is nu het menu-deel waar de kalender onder valt weer in het Engels. De taal ondersteuning al een keer opnieuw geïnstalleerd.  Geen verandering. Ik werk weliswaar met Linux Mint, maar dat moet volgens mij geen verschil maken toch.

Offline HarzG

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/01, 22:00:33 »
Er is hier geen probleem met de NL-taal in Mint met Thunderbird&Lightning.
Xubuntu 16.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline vanadium

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #10 Gepost op: 2013/11/02, 10:49:04 »
Inderdaad een goede oplossing, alleen is nu het menu-deel waar de kalender onder valt weer in het Engels. De taal ondersteuning al een keer opnieuw geïnstalleerd.  Geen verandering. Ik werk weliswaar met Linux Mint, maar dat moet volgens mij geen verschil maken toch.
Oeps, ik gebruik thunderbird in het Engels. Als dat inderdaad niet goed geregeld is, dan kan je toch evengoed beter de addon afzonderlijk installeren. De kans dat het nog eens foutloopt op de manier zoals nu gebeurd is, is gering denk ik.

Citaat
Er is hier geen probleem met de NL-taal in Mint met Thunderbird&Lightning.
Met lighting geïnstalleerd via het softwarecentrum? Daar gaat het hier over. Lightning apart geïnstalleerd blijkt geen problemen op te leveren met de taal, lightning via softwarecentrum wel.

Offline JohanW

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: lightning calender werkt niet meer (opgelost )
« Reactie #11 Gepost op: 2013/11/02, 16:52:29 »
Vanadium,  het was de juiste oplossing. Dank voor je tip.