Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audio/videoconversie wat bevelen jullie aan in deze casus  (gelezen 617 keer)

Audio/videoconversie wat bevelen jullie aan in deze casus
« Gepost op: 2013/10/26, 00:33:04 »
Mijn vader heeft een aantal flimpjes(in MTS container, HD formaat) die hij af wil kunnen spelen op zijn Archos 405 mediaspeler. Hij heeft al veel geprobeerd, maar het lukt 'm niet om dat voor elkaar te krijgen. Nu wil ik hem graag uit de brand helpen en hem daarmee direct de kracht van open source software en de kennis van de gemeenschap laten voelen. Jullie moeten me daar alleen een beetje mee helpen.

Uit de handleiding van de Archos 405 heb ik onderstaande specificaties gehaald. Dit is was de mediaspeler af kan spelen.

Video playback
MPEG-4 (ASP@L5 AVI, up to DVD resolution).
WMV (MP@ML, up to DVD resolution).

Audio playback
Stereo MP3 decoding @ 30-320 Kbits/s CBR & VBR, WMA, Protected WMA, WAV
(PCM/ADPCM).

Nu mijn vraag:
Welke software zal ik gebruiken om dit klusje te klaren en kunnen jullie me vertellen op welke instellingen ik moet letten?

Ik doe verder nooit iets met video dus het hoeft geen toeters en bellen te hebben, zolang het maar produceert wat ik nodig heb.

Alvast bedankt.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Audio/videoconversie wat bevelen jullie aan in deze casus
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/26, 09:33:40 »
Met winff kan dat gemakkelijk. Dit is een eenvoudige front-end voor avconv, met een heleboel praktische presets, die je kiest volgens de bestemming voor de video.

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Audio/videoconversie wat bevelen jullie aan in deze casus
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/27, 00:22:16 »
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar in het Ubuntu Softwarecentrum is Transmageddon te downen:
http://www.linuxrising.org/

Claimt bijna elk bestand om te kunnen zetten :)

Re: Audio/videoconversie wat bevelen jullie aan in deze casus
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/27, 00:47:32 »
WinFF, zoals vanadium aanhaalt, is inderdaad een heel fijn progje dat zo'n beetje alles om kan zetten :)

Re: Audio/videoconversie wat bevelen jullie aan in deze casus
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/27, 02:29:43 »
Hoe zeg ik tegen Winff dat 'ie MPEG-4 ASP moet produceren in plaats van x264? X264 kan de Archos 405 namelijk niet afspelen.