Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELEP!!! ubuntu crash kan niet meer bij mij bestanden!!  (gelezen 701 keer)

baszsiejj

  • Gast
HELEP!!! ubuntu crash kan niet meer bij mij bestanden!!
« Gepost op: 2007/03/11, 20:35:02 »
hoi allemaal,

zojuist is bij mij ubuntu geheel vastgelopen, ik kan zelfs niet meer opstarten, tot het login scherm gaat alles goed, maar als ik mijn gebruikersnaam+w8woord heb ingetypt en verder wil gaan, crasht mijn systeem volledig.

ik baal hier ontzettend van, want op mijn harde schijf staan allemaal belangrijke gegevens van school etc. aantekeningen, werkstukken, verslagen...

mijn grote probleem is nu dat als ik vanaf de live-cd opstart, mijn harde schijf niet kan mounten =( =( (waar al die gegevens opstaan...)

nu wil ik dus mijn gegevens "safe" op een bv memorystick krijgen, dan installeer ik daarna ubuntu wel weer opnieuw -geen probleem, als ik die gegevens maar safe heb ;)

*ik heb 1 harde schijf van 80 GiB, aanhechtpunt "/"

Ik zou het echt waarderen als iemand mij hier uit de nesten kan werken!!

bij voorbaat heeeel veel dank!!, bas

baszsiejj

  • Gast
HELEP!!! ubuntu crash kan niet meer bij mij bestanden!!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/11, 20:51:10 »
((gebruik momenteel ubuntu 7.04))
((live-cd is ubuntu 6.06))

HELEP!!! ubuntu crash kan niet meer bij mij bestanden!!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/11, 21:34:20 »
Ik ken nog niet veel van Ubuntu, maar ik leer steeds meer bij. Misschien kan je opstarten in de terminal modus en zo proberen dingen van je harde schijf te kopiƫren op USB of iets anders.

Grtz Q.

baszsiejj

  • Gast
HELEP!!! ubuntu crash kan niet meer bij mij bestanden!!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/11, 21:41:35 »
iig bedankt, Q.

maar ik bedagt mij datik de naam van dit topic een beetje beroerd had opgeschreven, dus heb ik een nieuwe gemaakt, waarop meteen iemand (pjotr123) reageerde, de oplossing volgens hem was met dams small linux live-cd, hiermaa kan je volumes mounten,

grtz, bas