Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LTS Openjdk  (gelezen 1315 keer)

Offline Tom

• Lid
LTS Openjdk
« Gepost op: 2013/10/16, 12:40:06 »
Waarom update ze Openjdk 6 niet naar Openjdk 7 in de LTS uitvoeringen ,en zit je dan nog veilig met de Openjdk 6 ?
En ja ik weet met een eenvoudige terminal commando update je naar de versie 7 en verwijder je de 6 maar toch waarom niet bij de normale update´s.
Weet iemand daar een antwoord op ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: LTS Openjdk
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/16, 14:19:10 »
Voor zover ik weet is OpenJDK an sich veilig. Icedtea daarentegen is een ander verhaal...

Re: LTS Openjdk
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/16, 15:05:17 »
Als het goed is wordt bij de LTS OpenJDK 6 nog wel officieel ondersteund door Canonical (en dus voorzien van veiligheidsupdates). Voor latere versies is 7 de standaard geworden. Versie 6 is verplaats naar de Universe pakketbron vanaf 12.10. Tenminste dat maak ik hier uit op: http://packages.ubuntu.com/search?suite=default&section=all&arch=any&keywords=openjdk-6&searchon=names kan er ook naast zitten natuurlijk ;)