Wanneer ik in het aanmeldscherm m'n login en paswoord invul gebeurt er eerst niets, daarna verschijnt linksboven een witte rechthoek en daarna geraak ik toch in gnome met een foutscherm waar ik niets wijzer uit wordt:
Er ging iets mis bij het starten van de GNOME instellingen-voorziening.
Sommige dingen zoals thema's, geluiden of bureaubladinstellingen zouden verkeerd kunnen functioneren.
De laatste foutmelding was:
Unable to determine the address of the message bus (try 'man dbus-launch' and 'man dbus-daemon' for help)
GNOME zal de volgende keer dat u zich aanmeldt toch de instellingen-voorziening proberen te starten.
UNQUOTE
De splash screen van gnome krijg ik niet te zien. Wanneer ik in gnome ben geraakt blijkt m'n thema niet geladen. Als ik het thema configuratiescherm open komt het thema wel op.
Ik ben in de log gaan kijken en daar vind ik vanalles, maar ik weet niet of het iets met dit te maken heeft. Zo wil gconf blijkbaar xml schrijven naar een bestand waarvoor hij alleen leesrechten heeft. Cups wil naar 127.0.0.1:631 maar lukt daar niet in ....
Gisteren had ik het probleem af en toe. In het aanmeldscherm met de talen prullen loste het dan op, nu echter niet meer.
Hulp zeer welkom!