Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raspberry PI en YouTube  (gelezen 1966 keer)

Raspberry PI en YouTube
« Gepost op: 2013/09/25, 21:05:07 »
dat werkt niet lekker met elkaar. Ik heb op de Raspberry PI, Raspian gezet. Internet werkt al wat traag, maar de filmpjes op YouTube zijn niet vooruit te branden. Nu kwam ik diverse oplossingen tegen met wget en git. Dit heb ik geprobeerd of de map bestond niet meer of met compileren ging het niet goed. Mijn vraag weet iemand een goede link met installatie instructies, zodat YouTube ook goed draait.
Alvast bedankt. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Raspberry PI en YouTube
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/25, 21:28:13 »
Waarom zet je er geen OpenElec op? Die hebben een special build voor de PI. XBMC is daarin verwerkt en de YouTube plugin werkt daar prima mee samen

Www.openelec.tv
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Raspberry PI en YouTube
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/26, 00:43:59 »
Geen probleem met YouTube hier met OpenELEC (OpenELEC is a fast and userfriendly XBMC Mediacenter distribution).

Op een andere (2e) raspberry pi gebruik ik Raspbian (Debian voor Raspberry pi) als "thuis-"server(tje).

p.s. Je kan met de New Out Of Box Software (NOOBS) meerdere besturingssystemen uitproberen om te bepalen wat het best bij jouw (doel) past.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Raspberry PI en YouTube
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/26, 08:51:41 »
Bedankt voor de antwoorden., ik ga OpenELEC vandaag eens uitproberen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Raspberry PI en YouTube
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/29, 22:09:40 »
Youtube gaat goed, niet het allersnelste, alleen mis ik een grafische webbrowser in OpenElec.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Raspberry PI en YouTube
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/30, 15:05:51 »
OpenElec is ontworpen voor HTPC, dus een webbrowser zal je daar niet vinden. Misschien ergens een plugin.

Op het openelec forum staan methodes om het sneller te maken, zoals vanaf usb stick.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Raspberry PI en YouTube
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/30, 16:03:06 »
Er zit wel een text browser in maar dat ziet er niet echt mooi uit. Ik las dat ze ook bezig zijn met Opera, kijken of dat iets wordt.
Van de USB stick had ik gelezen, op de site. Die ga ik eens proberen. De andere linuxen heb ik ook getest daar is You tube niet voor elkaar te krijgen, wordt het toch een tweede Raspberry Pi.  =D

Mod edit: Even twee berichten van je gemerged. Hieronder stond een quote-only van dit bericht in plaats van de gebruikelijke edit.]
« Laatst bewerkt op: 2013/10/01, 16:27:12 door TopGear »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.