Hallo collega-ubunteros
Ik heb van mijn werkgever een afgeschreven laptop gekregen en heb daarop - probleemloos overigens

- Ubuntu 12.04 LTS geinstalleerd, conform de instructies op de webpagina van Pjotr.
Daarnaast heb ik zelf nog een pc met daarop een dual boot Windows XP en Ubuntu 8.04 LTS. De laatste jaren zat ik weinig op dit forum (mijn oude gebruikersnaam is el_andalus), gewoon omdat Hardy Heron super goed draaide.
De pc wil ik geven aan een familielid dat momenteel met een Dell met Windows Vista opgescheept zit, met dan nog eens de CMOS batterij die kapot is.
Zij ziet evenwel (ik heb haar nochtans proberen te overtuigen...

) een dual boot niet zitten en wil liever gewoon een pc met enkel Windows XP erop.
Dus heb ik de ext3- en de swap-partitie vernietigd met Gparted live, en dan de NTFS-partitie voor Windows naar rechts vergroot op de beschikbaar gekomen schrijfruimte, zonder probleem.
Dan restte me nog de GRUB te verwijderen en de NT loader in de MBR te herstellen.
Ik heb dat gedaan via de Ultimate Boot CD volgens de instructiepagina van Pjotr, zie hieronder.
https://sites.google.com/site/computertip/grubAlleen wil het niet lukken.
Ik krijg nog altijd Grub error 22 (zeker geen verwijt naar Pjotr wiens site mij al sinds de installatie van Hardy =Heron tot en met de installatie nu van Precise Pangolin)
Booten vanop een USB-stick is geen optie en een originele installatie CD-rom van Windows XP die heb ik niet.
Weet iemand soms raad?
Zijn er alternatieve bootable cd's die mij zouden toelaten zelf de NT loader in de MBR te herstellen?
Heel erg bedankt op voorhand.
P.S.: Mijn kennis van linux is gemiddeld tot laag, laten we zeggen dat ik - op zijn Vlaams - "mijn plan trek".