Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Welke webbrowser gebruik je?

Firefox
48 (66.7%)
Google Chrome
14 (19.4%)
Chromium
2 (2.8%)
Opera
2 (2.8%)
Midori
0 (0%)
Epiphany
1 (1.4%)
Qupzilla
1 (1.4%)
Overig
4 (5.6%)

Totaal aantal stemmen: 70

Auteur Topic: Welke webbrowser gebruik je?  (gelezen 10531 keer)

Offline vanadium

• Lid
Re: Welke webbrowser gebruik je?
« Reactie #50 Gepost op: 2013/09/28, 13:48:54 »
De cijfers voor deze Nederlandstalige linuxgroep wijken inderdaad duidelijk af van de "wereldwijde gemiddelden". Ubuntugebruikers, en linuxgebruikers in het algemeen,  zijn ook minder gevoelig aan marketing en de trends die door de grote massa gevolgd worden. Natuurlijk is het feit dat Firefox de standaard browser is, niet vreemd aan deze cijfers.

« Reactie #51 Gepost op: 2013/09/28, 15:37:47 »
Ik ben van Firefox afgestapt sinds ze het "Chrome-model" hebben proberen door te drukken. Daarmee bedoel ik het uitbrengen van een nieuwe versie om de 6 weken. Het verschil is dat Chrome automatisch updatet (geen lastige dialoogjes) en niet alle plugins breekt bij een nieuwe versie.

Je kunt de helft van de tijd een plugin niet gebruiken, want de plugin is laatst geüpdatet voor Firefox 14 en ik draai bijvoorbeeld Firefox 17. (Ik weet niet of dit ondertussen al verbeterd is, so correct me if I'm wrong)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Jansma

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2013/09/28, 15:38:55 »
Google Chrome heeft mijn  voorkeur, vanwege snelheid prestaties. Firefox gebruik ik enkel voor Firebug wat ik prettiger vind werken dan de viewer in Chrome.
Voor stofzuigerzakken, muurbeugel of statieven kijk op Kabels kopen | Muurbeugel | Stofzuigerzakken | Statieven | Dummy camera

« Reactie #53 Gepost op: 2013/09/28, 17:12:12 »
Ik ben van Firefox afgestapt sinds ze het "Chrome-model" hebben proberen door te drukken. Daarmee bedoel ik het uitbrengen van een nieuwe versie om de 6 weken. Het verschil is dat Chrome automatisch updatet (geen lastige dialoogjes) en niet alle plugins breekt bij een nieuwe versie.

Je kunt de helft van de tijd een plugin niet gebruiken, want de plugin is laatst geüpdatet voor Firefox 14 en ik draai bijvoorbeeld Firefox 17. (Ik weet niet of dit ondertussen al verbeterd is, so correct me if I'm wrong)

Dat probleem met de add-ons daar heb ik zelf niet zoveel last (meer) van, het lijkt erop dat Firefox op dat punt stabieler is geworden. Zowel op Windows als *buntu heb ik al een tijdje geen problemen meer met het updaten van de add-ons. Ja, na elke nieuwe versie worden de add-ons gecontroleerd maar daarbij worden nooit problemen gerapporteerd. Dat wil zeggen, niet bij de add-ons die ik gebruik.

« Reactie #54 Gepost op: 2013/09/28, 20:08:47 »
@SeySayux: Dan gebruik je toch de Firefox ESR-versie (LTS-versie)?

« Reactie #55 Gepost op: 2013/09/29, 18:25:37 »
@SeySayux: Dan gebruik je toch de Firefox ESR-versie (LTS-versie)?

Wist niet dat dat bestond. Op het moment dat de hele verandering-van-versiemodel perikelen aan de gang waren, was er geloof ik zelfs tegenspraak van Mozilla om een LTS-versie uit te brengen. Blijkbaar hebben ze dat nu toch gedaan. Goed te weten, als Chrome hier plots teveel begint door te spelen,  kan ik terugschakelen.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #56 Gepost op: 2013/09/29, 21:01:05 »
@SeySayux:
Firefox ESR bestaat al vanaf versie 10. 'Nu toch' is niet helemaal van toepassing.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #57 Gepost op: 2013/10/11, 09:04:07 »
Ik gebreuik Firefoks omdat ik aan deze bladeraar gewent ben
maar ik denk Gronium er bij te installeren voor sites die niet goied werken in firefoks

« Reactie #58 Gepost op: 2013/10/11, 16:31:10 »
Ik gebruik Google Chrome. Reden: bladwijzers worden gesynchroniseerd.
Vind ik heel erg makkelijk.
Linux Mint 18.3  Xfce

« Reactie #59 Gepost op: 2013/10/11, 20:19:40 »

Dat is bij Firefox en Opera ook het geval. Opera was zelfs de eerste die dat implementeerde... Je moet gebruiken wat je fijn vindt, ik wilde alleen ter informatie even meegeven dat dat niet Chrome's feature perse is...

« Reactie #60 Gepost op: 2013/10/14, 19:56:36 »

Dat is bij Firefox en Opera ook het geval. Opera was zelfs de eerste die dat implementeerde... Je moet gebruiken wat je fijn vindt, ik wilde alleen ter informatie even meegeven dat dat niet Chrome's feature perse is...
Oh... dat wist ik niet. Bedankt voor de tip!
Linux Mint 18.3  Xfce

« Reactie #61 Gepost op: 2013/10/17, 14:40:26 »
Graag gedaan :)

« Reactie #62 Gepost op: 2013/11/08, 12:33:24 »
Gebruik anders QupZilla voor Facebook, dat werkt prima. En QupZilla is, zoals je weet, ook lekker licht en je kunt toch e.e.a. aanpassen. Zeker voor alleen Facebook voldoet het dus aan jou eisen :)

« Reactie #63 Gepost op: 2013/11/09, 14:42:14 »
Heb even voor je gezocht op "facebook" in de Bugzilla van Mozilla: https://bugzilla.mozilla.org

Het lijkt erop neer te komen dat een stuk JavaScript op Facebook Firefox laat vastlopen:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=934935
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=934085

Niet direct een oplossing er tussen gezien maar het probleem lijkt wel te zijn opgemerkt iig ;)

« Reactie #64 Gepost op: 2013/11/09, 20:13:53 »
Opera 12.x heeft slechte JavaScript-performance onder heavy load, Facebook was daarin voor mij (en vele anderen op het Opera-forum!) ook een ramp. Dat is gefixt met 16.x en nieuwer omdat die op Blink draaien.

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #65 Gepost op: 2013/11/10, 07:39:15 »
Firefox is hier de nummer één en Opera is hier de back-up :)
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #66 Gepost op: 2013/11/10, 08:40:36 »
Opera 12.x heeft slechte JavaScript-performance onder heavy load, Facebook was daarin voor mij (en vele anderen op het Opera-forum!) ook een ramp. Dat is gefixt met 16.x en nieuwer omdat die op Blink draaien.
Heb inderdaad een tijdje Opera gebruikt maar wegens de belabberde performance met heavy Javascript overgegaan op Chromium. Toch heeft Opera een hoop spul dat je in Chromium met add-ons moet installeren. Maar ik red me wel.