Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: betere gameprestaties op android  (gelezen 734 keer)

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
  • Steunpunt: Nee
betere gameprestaties op android
« Gepost op: 2013/09/13, 09:23:18 »
beste allen

ik heb gisteren wat geknommelt met de instellingen van mijn galaxy tab 2 (android 4.3) en ben erachter gekomen hoe je de grafische prestaties drastisch kunt verbeteren.
het feit is namelijk dat de GPU van de galaxy Tab 2 supersnel is, maar continu word tegengehouden door de CPU, oplossing: alles op de GPU renderen!

stappen:
1: schakel developer tools in (als je dat nog niet gedaan hebt: ga naar instellingen --> over de tablet en tik 7 keer op 't build number, dan zou t menu moeten verschijnen in de instellingen)
2: ga naar t developer-menu en scrol naar beneden tot "hardwareversnelling"
3: zet een vinkje voor 4xMX FSAA (openGL ES2.0 4x MX FSAA) --> dit zorgt ervoor dat kartelrandjes in bijvoorbeeld asphalt 8 verdwijnen en heeft geen invloed op de prestaties.
4: zet een vinkje voor "disable foreground layers" (force GPU rendering) --> (staat meteen onder de vorige) dit zorgt ervoor dat alle 2d lagen door de GPU ge-renderd worden dit deed bij mij alle "LAG" verdwijnen in real-racing 3.

ik weet niet of dit voor iedereen werkt, maar bij mij deed dit wonderen.  =D =D

Offline TopGear

• Forumteam
Re: betere gameprestaties op android
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/13, 21:11:18 »
Is dat wel een standaard ROM? Volgens mij krijgt onze Tab2 geen 4.3 meer namelijk.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
Re: betere gameprestaties op android
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/14, 16:02:56 »
Is dat wel een standaard ROM? Volgens mij krijgt onze Tab2 geen 4.3 meer namelijk.

nee is cyanogenmod 10.2: http://get.cm/?device=p5110
instructies: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_p5110