Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Error splicing file  (gelezen 528 keer)

Offline Old man

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Error splicing file
« Gepost op: 2013/09/12, 10:13:14 »
In dit topic probeer ik Virtual Box bestanden te kopiëren. Maar daar loop ik tegen een probleem aan: Eén bestand is te groot. Terwijl Windows XP + Office2007 samen 3,8 Gb zijn,  is Windows 7 + Office2010 maar liefst 21,7 Gb!. En dat geeft een probleem bij het kopiëren: Error splicing file is de boodschap. En of ik dat nu doe met knippen en plakken, met back-up of met FreeFileSync, de boodschappen zijn verschillend, maar  het komt op hetzelfde neer.
Nu is er binnen VirtualBox een mogelijkheid om een kloon van een "machine" te maken, maar ook daarmee lukt het niet. De Virtual Media Manager van VirtualBox lukt het ook niet, evenmin als het Exporteren binnen VirtualBox (Export Appliance). Wie weet raad?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Error splicing file
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/12, 10:23:42 »
Waar kopieer je die bestanden naartoe? Als dat een externe schijf of USB stick is die geformatteerd is als FAT dan kunnen daar bestanden op die maximaal 4 GB groot zijn. Is dit het probleem gebruik dan NTFS (als je hem ook op Windows wil gebruiken) of ext3/4.

Offline Old man

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/12, 11:48:16 »
Dat was een beetje dom (van mij). Dat ik daar niet aan heb gedacht. Bedankt. Het is inmiddels gelukt, zowel naar een HD-partitie als naar een 32 Gb USB.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/12, 12:40:55 »
Dat was een beetje dom (van mij). Dat ik daar niet aan heb gedacht.
Bart

Zie andere topic van je. Je bent niet alleen  :-[ Ik ben er ooit ook ingetrapt, maar daar heb je vermoedelijk overheen gelezen.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2017  25 cursussen met geweldig mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 4000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine November 2017