1. Het overzetten van VirtualBox-gegevens naar die nieuwe partitie middels knippen en plakken lukt me niet. Moet dat misschien middels een terminalcommando?
2. Just Vecht zegt:Je moet wel je virtuele disk uitvoeringsrechten geven
Hoe doe ik dat?
3. Stomos zegt: bij een nieuwe install hoef ik alleen maar de virtual machine aan te wijzen en klaar is Kees
Kees misschien wel maar Bart niet. Dus ook hier de vraag: Hoe doe je dat?
Bart (pas 75)
Pas 75, hè? Okee, dat fleurt me weer een heel eind op met mijn 63.
Vraag 1 kan ik niet helemaal plaatsen. Je installeert VB, maakt een nieuwe machine aan en inplaats dat je een nieuwe virtuele schijf plaats pak je je oude virtuele disk. Dat hoef je bij een echte PC niet te proberen, maar hier in de virtualisatie merkt het overgeplaatste OS geen enkel verschil en draait. Die disk overplaatsen, dat lukt niet?
Vraag 2 hangt af van welke Ubuntu je hebt. In de "grote" duik je in de eigenschappen van het bestand met een recherklik in Nautilus. In mijn Xubuntu moet dat met een terminalopdracht. Ik luilak/oude lul met kaal grijs hoofd (grinnik) pak dan de Midnight Commander. Oerlelijk superrobuust stuk gereedschap. Daar is dat ook met een klikje te doen.
Vraag 3: Ik hevel de verborgen map .Virtualbox over en dan is de strijd al geleden mits die virtuele disk ook op zijn plek zit en uitvoerbaar is gemaakt.
Lukt tie nou, Bart? Ik zit er ook altijd wat mee te modderen voor hij draait, hoor.
met vriendelijke groeten,
Just Vecht