Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lamp server en verder...  (gelezen 492 keer)

Offline Math.

• Lid
    • http://www.open-design.nl/
  • Steunpunt: Nee
Lamp server en verder...
« Gepost op: 2007/03/11, 08:16:15 »
Heb een nieuwe internetverbinding bij KPN aangevraagd en verwacht binnenkort hier de gegevens van. In de tussentijd ben ik al bezig met het opzetten van m'n servertje.
Heb deze howto al gevolgd en alles lijkt nu goed ingesteld te zijn.
Om alvast lokaal wat uit te proberen heb ik de wordpress blogger binnengehaald.
Volgens de gebruiksaanwijzing moest ik m'n wp-config.php instellen om met MySql te kunnen werken.
Ik krijg alleen bij het openen van de install-page de melding:
Error establishing a database connection

This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can't contact the database server at localhost. This could mean your host's database server is down.

* Are you sure you have the correct username and password?
    * Are you sure that you have typed the correct hostname?
    * Are you sure that the database server is running?

If you're unsure what these terms mean you should probably contact your host. If you still need help you can always visit the WordPress Support Forums.
OK, ik zal dan wel een verkeerd wachtwoord gebruiken, of wat verkeerds hebben ingetypt, maar hoe kan ik de gegeven van mijn MySql-server dan zien?
Voorheen heb ik wel eens met php-myadmin wat gedaan, maar dan zou ik weer een grafische schil moeten installeren, om dit vervolgens weer via firefox te kunnen beheren... maar hoe gaat zoiets via de terminal?

Verder wil ik uiteindelijk een paar websites draaiende hebben via DNS (als ik het goed zeg).
Voorbeeldje:
  www.math.mijnwebsite.nl
  www.mijnwebsite.nl
  www.blogger.mijnwebsite.nl

Waar kan ik het beste een domein registreren? En ik begreep dat ik iets van een records moest aanmaken en via Apache vhosts moest aanmaken ofzo?
Kan iemand mij daar iets meer info over geven?

bvb dank :)

edit:
Voor die WordPress blogger moest ik m'n DB_USER niet op math, maar op root zetten. Dus dat is gelukkig opgelost. :)

Offline Math.

• Lid
    • http://www.open-design.nl/
  • Steunpunt: Nee
Lamp server en verder...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/11, 21:07:56 »
Hmm, had vandaag nog gehoopt op een reactie... dat wordt dan weer flink wat googlen denk. :P