Ja wel, daar ben ik weer met Beryl.... hahaha wat een zeurpiet zullen jullie denken... nou geef niet.
Ik heb toch nog eens goed nagedacht en ik heb die leuke filmpjes op youtube bekeken, nou daar werd ik dus wel ff jalours op.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een vriend gevraagd me te komen helpen. Tjongejonge, geweldig. Het verliep allemaal van een leie dakkie.
Ik ben in het bezit van een intel grafische kaart en schijnt het zo te zijn dat die kaart meteen al goed wodt ondersteund door Beryl.
Ben je ook in het bezit van een Intel grafische kaart ga dan naar deze link en volg de instructies exact uit, dan heb je binnen een half uurtje een goed werkend systeem.
https://help.ubuntu.com/community/CompositeManager/AIGLXOnEdgyIk ben erg tevreden en ik dank ieder nog voor de enthousiaste reacties. Ik ga nu maar eens een paar dagen al die opties bekijken en wat ik allemaal kan instellen. Ik ben nu al reuze enthousiast en tevreden. Als mijn broer straks komt die een trouwe aanhangers van windows is en nog steeds niet wilde overstappen naar linux dan weet ik nu dat ik hem hiermee de ogen kan uitsteken en likkenbaardend achter mijn pc kan zitten. Zijn eerste gezegde zal zijn: "Dat wil ik ook", en dat dank zij jullie goede adviezen. Hoef ik binnenkort niet meer zo vaak zijn puin te ruimen. Hahaha.

Groetz, Robert.