Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe voeg ik CHESS ENGINES toe aan het schaakprogramma Pychess?  (gelezen 1859 keer)

Offline bartveurink

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Voor het schaken heb ik meerdere opensource schaak engines gedownload. Hoe kan ik die in Pychess gebruiken?
Het gaat om Arasan, Fairymax, Fruit, Phalanx-XXIII, Polyglot 14, Sloppy (geschreven in java) en Stockfish.

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: Hoe voeg ik CHESS ENGINES toe aan het schaakprogramma Pychess?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/20, 08:14:27 »
Bij instellingen: voorkeuren: computeropponents. Bij mij worden alle engines die ik gebruik op die plek zichtbaar. Automatisch dus....

Offline bartveurink

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/21, 14:16:51 »
Voor de meeste Engines werkt dat, maar een paar engines moet ik zelf naar een map kopiëren. Waarschijnlijk in /usr/games. Vervolgens wil ik ze in Pychess instellen. Bij de voorkeuren wil dat niet lukken. Hoe kan ik deze engines met pychess gebruiken?
Het gaat nu om andere engines dan hiervoor: Arasan, Fairymax, Polyglot 14, Ivanhoe en Sloppy.
Bij fairymax heb ik alleen maar 2 .ini bestanden. De andere engines heb ik alleen Binaries van.

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/22, 00:38:21 »
Voor Stockfish gaat het zo http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1597062 ik neem aan dat voor andere engines het net zo gaat.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/22, 14:41:08 »
goed gezien: /usr/games
Fairymax staat bij mij in dat bestand. maar ik gebruik ook eboard en XBoard.
/home/uw naam/.local/share/pychess/engines  maar daar zie ik ze niet..
/home/uw naam/.config/pychess  ook geen engines....
« Laatst bewerkt op: 2013/08/22, 14:47:28 door Soul-Sing »

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/22, 14:57:30 »
Voor Stockfish gaat het zo http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1597062 ik neem aan dat voor andere engines het net zo gaat.

gewoon sudo apt-get install stockfish

Offline bartveurink

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/23, 14:32:10 »
Op de site staat dat ~/.pychess/engines.xml de instellingen staan om een engine toe te voegen, maar dit moet ~/.config/pychess/engines.xml zijn.
Alleen nodig voor engines die geen .deb installatie bestand, niet aanwezig in Ubuntu softwarecentrum of  geen 'make install' mogelijk is.