Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost)Calibre boek programma  (gelezen 522 keer)

Offline sosso

  • Lid
( opgelost)Calibre boek programma
« Gepost op: 2013/08/10, 12:16:56 »
Forum
Ben nog steeds bezig met bovengenoemde programma
Het volgende doet zich voor:

calibre uit software centrum geinst.,( men zegt een niet up-todate versie), men vindt het terug onder toepassingen als calibre geen probleem.

Ik wilde de nieuwste versie dus calibre hierboven weer ge-de-instal.

Nu de nieuwste ge-insta. via de website via terminal venster, nu in toepassingen  genoemd  calibre%f  klik aan, werkt prima.

Deze weer ge-de insta. en terug gegaan naar software centrum , nu zie ik in toepassings menu staan: calibre en calibre %f zijn nu hetzelfde scherm nl de nieuwste

Kan iemand mij dit uitleggen?
bedankt en H.G. sosso
« Laatst bewerkt op: 2013/08/11, 16:51:31 door sosso »

Offline joop905

  • Lid
Re: Calibre boek programma
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/11, 09:46:00 »
Alle programma's die later toegevoegd zijn hetzij door PPA of deb zijn geïnstalleerd zijn later weer terug te vinden in het software centrum

Re: Calibre boek programma
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/11, 13:04:55 »
Ook bij deinstaleren word niet alles weggehaald ! De oude lib,s en instellingen  blijven bestaan.Geen idee waar de files uit het software centrum terecht komen,maar standaard via de update van calibre zelf is /opt.
Joop905 ik heb geen idee maar denk deze installer buiten om gaat,deze link : sudo python -c "import sys; py3 = sys.version_info[0] > 2; u = __import__('urllib.request' if py3 else 'urllib', fromlist=1); exec(u.urlopen('http://status.calibre-ebook.com/linux_installer').read()); main()"
Het werkt prima maar eigenlijk geen goed idee wat er gebeurd.

Offline joop905

  • Lid
Re: Calibre boek programma
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/11, 16:34:35 »
Ook bij deinstaleren word niet alles weggehaald ! De oude lib,s en instellingen  blijven bestaan.Geen idee waar de files uit het software centrum terecht komen,maar standaard via de update van calibre zelf is /opt.
Joop905 ik heb geen idee maar denk deze installer buiten om gaat,deze link : sudo python -c "import sys; py3 = sys.version_info[0] > 2; u = __import__('urllib.request' if py3 else 'urllib', fromlist=1); exec(u.urlopen('http://status.calibre-ebook.com/linux_installer').read()); main()"
Het werkt prima maar eigenlijk geen goed idee wat er gebeurd.

dit is een Python-script       (geen idee waarvoor)

« Laatst bewerkt op: 2013/08/11, 16:41:03 door joop905 »

Re: ( opgelost)Calibre boek programma
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/11, 20:05:45 »
"geen idee waarvoor"

Had van jou wel iets meer verwacht joop ;) Kijk eens goed naar het commando en wat het uitvoert ;)
(het is trouwens geen script; je kunt Python ook aanroepen in de terminal en dan commando's uitvoeren zoals bijv. in deze opdracht)