Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost)Calibre boek programma  (gelezen 659 keer)

Offline sosso

• Lid
( opgelost)Calibre boek programma
« Gepost op: 2013/08/10, 12:16:56 »
Forum
Ben nog steeds bezig met bovengenoemde programma
Het volgende doet zich voor:

calibre uit software centrum geinst.,( men zegt een niet up-todate versie), men vindt het terug onder toepassingen als calibre geen probleem.

Ik wilde de nieuwste versie dus calibre hierboven weer ge-de-instal.

Nu de nieuwste ge-insta. via de website via terminal venster, nu in toepassingen  genoemd  calibre%f  klik aan, werkt prima.

Deze weer ge-de insta. en terug gegaan naar software centrum , nu zie ik in toepassings menu staan: calibre en calibre %f zijn nu hetzelfde scherm nl de nieuwste

Kan iemand mij dit uitleggen?
bedankt en H.G. sosso
« Laatst bewerkt op: 2013/08/11, 16:51:31 door sosso »

Offline joop905

• Lid
Re: Calibre boek programma
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/11, 09:46:00 »
Alle programma's die later toegevoegd zijn hetzij door PPA of deb zijn geïnstalleerd zijn later weer terug te vinden in het software centrum

« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/11, 13:04:55 »
Ook bij deinstaleren word niet alles weggehaald ! De oude lib,s en instellingen  blijven bestaan.Geen idee waar de files uit het software centrum terecht komen,maar standaard via de update van calibre zelf is /opt.
Joop905 ik heb geen idee maar denk deze installer buiten om gaat,deze link : sudo python -c "import sys; py3 = sys.version_info[0] > 2; u = __import__('urllib.request' if py3 else 'urllib', fromlist=1); exec(u.urlopen('http://status.calibre-ebook.com/linux_installer').read()); main()"
Het werkt prima maar eigenlijk geen goed idee wat er gebeurd.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/11, 16:34:35 »
Ook bij deinstaleren word niet alles weggehaald ! De oude lib,s en instellingen  blijven bestaan.Geen idee waar de files uit het software centrum terecht komen,maar standaard via de update van calibre zelf is /opt.
Joop905 ik heb geen idee maar denk deze installer buiten om gaat,deze link : sudo python -c "import sys; py3 = sys.version_info[0] > 2; u = __import__('urllib.request' if py3 else 'urllib', fromlist=1); exec(u.urlopen('http://status.calibre-ebook.com/linux_installer').read()); main()"
Het werkt prima maar eigenlijk geen goed idee wat er gebeurd.

dit is een Python-script       (geen idee waarvoor)

« Laatst bewerkt op: 2013/08/11, 16:41:03 door joop905 »

Re: ( opgelost)Calibre boek programma
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/11, 20:05:45 »
"geen idee waarvoor"

Had van jou wel iets meer verwacht joop ;) Kijk eens goed naar het commando en wat het uitvoert ;)
(het is trouwens geen script; je kunt Python ook aanroepen in de terminal en dan commando's uitvoeren zoals bijv. in deze opdracht)