Ik verbaas me er erg over hoe vaak ik in de loop der jaren, wanneer ik met Linux experimenteer, het advies heb gekregen om een andere distro te proberen. Maar ik heb er al zoveel geïnstalleerd, ik heb er al zoveel uren aan besteed. Ik heb al zoveel problemen opgelost. En dan mag ik er bij vermelden dat ik een gebruiker ben met een meer dan gemiddelde ervaring. Het doet me onderdehand denken aan de Money Pit. Ken je die? Alsmaar graven naar het geld (de goeie distro), telkens denken dat ik het eindelijk heb... Want ik ben optimistisch van aard
Maar en zijn natuurlijk grenzen, de grens die voor mij de grens is tussen praktisch en onpraktisch.
P.S. Trouwens, Stable? Een van de redenen dat ik van Windows ben overgestapt op Linux is de vaak gelezen bewering dat elke distro zoveel stabieler zou zijn.
Tja, aan de ene kant zeg je dat je een veeljarige en grondige Linuxkennis hebt, maar aan de andere kant blijk je niet te beschikken over tamelijk fundamentele kennis inzake de ondersteuningsperiodes van de verschillende "grote" Linuxdistributies.... Beetje vreemd. 
Daar wil ik toch even op reageren.
Niet elke Linux gebruiker is nerd of informaticus.
ik zelf ken ook enkel maar enkele basis handelingen wat betreft drivers, instellingen & installatie.
Toch gebruik ik heel veel Linux als hoofd besturingsysteem.
Eens alles ingesteld is zijn het de toepassingen waar ik mee bezig ben (office, cd spelen / branden, surfen enz)
Die vergen geen uitgebreide kennis.
Voor mij is de voornaamste reden van Linux gebruik dat het gratis is & relatief veilig is.
Voor wat ik met een computer doe is Windows erg duur (~200 € + office ~ 100 €) en de helft van de fucties gebruik ik toch niet. Dan is de keuze snel gemaakt. :p