Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen dual boot meer na herinstal Windows 7  (gelezen 585 keer)

Offline morjos

• Lid
geen dual boot meer na herinstal Windows 7
« Gepost op: 2013/07/20, 09:40:46 »
Vrienden,

Ik heb Ubuntu naast Windows 7 op de PC, doch gister moest ik Win opnieuw installeren .

Daarvoor startte de PC netjes op in dual-boot doch nu ziet hij Ubuntu niet meer ; als ik PC aanzet start automatisch Win7 op.

Heb de herinstallatie gedaan op de "C"-partitie, dus normaal is Ubuntu dan toch niet overschreven ? "C" heeft nog dezelfde grootte als die ik ervoor toegewezen heb indertijd bij instal. Ubuntu.

Nu kan ik wel 1 en ander gaan experimenteren maar daar ik een gewone huis- tuin en keukengebruiker ben vraag ik liever raad aan jullie voordat ik de hele zwik in de soep draai.

Kunnen jullie me verder helpen?

Alvast dank
Jos

Offline Mikkel

• Lid
Re: geen dual boot meer na herinstal Windows 7
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/20, 10:16:10 »
Dat je Ubuntu nu niet meer kunt starten, komt doordat de installatie van Windows 7 GRUB ( de bootloader van Ubuntu) heeft overschreven. Hoe je dit weer kunt herstellen vind je hier onder punt 2.

Edit: Pjotr was me voor. =D

Offline morjos

• Lid
Re: geen dual boot meer na herinstal Windows 7
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/21, 02:21:36 »
Bedankt Pjotr en Mikkel....het GRUB scherm is er weer en Ubuntu spint weer als vanouds.

Gr

Jos