Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] problemen met database-server en phpmyadmin na stroomuitval  (gelezen 387 keer)

Offline qwyrp

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Nadat plotseling de stroom is uitgevallen heb ik nu wat problemen met de webserver  en dan met name de databaseserver
Dit kan ik niet:
  • Inloggen op phpmyadmin, wachtwoord wordt niet geacepteerd (maar het is wel het goede ww)
  • Pagina's die gebruik maken van de database-server doen het allemaal niet. Krijgen geen contact

Dit kan ik wel:
  • Server start op
  • Apache draait naar behoren

Ws is de sql-server uit de lucht want als ik dit uitvoer:
service mysql status staat er mysql stop/waiting
maar helaas
sudo service mysql start staart er start: Job failed to start

Ik kan niet meer inloggen op SQL want sudo mysql -u root -p (ook mysql -u root -p) geeft
ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Wie weet wat ik moet/kan doen om alles weer werkend te hebben?
« Laatst bewerkt op: 2013/07/19, 10:42:14 door Ron »
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Buzzin

• Lid
Re: problemen met database-server en phpmyadmin na stroomuitval
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/18, 22:04:41 »
Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om mysql te starten als root?
sudo service etc of sudo /etc/init.d/mysql start (als dat nog werkt)
(ja dus)

Even in de logfiles in /var/log kijken welke foutmeldingen hier te vinden zijn over het starten van mysql?
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline qwyrp

• Lid
Re: problemen met database-server en phpmyadmin na stroomuitval
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/18, 22:50:11 »
Probleem is opgelost het bleek dat mijn root-space 100% gebruikt was. Heb wat gecleant en nu draait het weer als een zonnetje
bedankt voor je reactie !
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300