Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpunt in mijn regio?  (gelezen 4592 keer)

Offline Monique2009

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Steunpunt in mijn regio?
« Gepost op: 2013/07/13, 11:57:22 »
Zojuist gehoord, dat de kennis, die altijd mijn steun en toeverlaat was bij vragen over Ubuntu deze hulp niet meer kan geven.

Daarom: is er een steunpunt (met wellicht telefoonnummer) in mijn regio, waar ik terecht kan als ik vragen heb, bijv. als Ubuntu niet opstart? Ik stel deze vraag preventief.

Mijn regio: Zuid-Holland, dichtbij één van de vier grote steden.

Thanx, groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Cheap Applications

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/13, 12:53:27 »
Kijk eens op http://kaart.ubuntu-nl.org/ en vink rechts onderin "alleen steunpunten" aan en kijk wie er in de buurt zitten ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Monique2009

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/13, 19:53:53 »
Dank. Stel: ik vink Rotterdam aan. Hoe nu verder?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Gijsbert

  • Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/13, 19:57:54 »
Een beetje inzoomen en dan klik je op een oranje ballonnetje, dan kan je op een knop klikken "Stuur bericht", succes. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Cheap Applications

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/13, 20:00:09 »
Dan kun je ze een bericht sturen door op de 'pijl' van het steunpunt te klikken, dan komt er een venster met zijn of haar gebruikersnaam en een knop "Stuur bericht". Ik zie alleen nu dat niet iedereen deze knop heeft, de gebruiker moet namelijk wel zijn email er voor open stellen.

Ik zou om eerlijk te zijn ook niet precies weten hoe je met de overige dan in contact zou moeten komen ???
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Pieter2

  • Gast
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/07/28, 03:03:07 »
Kijk hier maar eens, als het goed is is deze lijst nog steeds up-to-date.

http://steunpunt-almere.hsvnb.nl/blog/steunpunten-nl-be/

via de linken kan je contact opnemen. De kaart klopt volgens mij niet zo van hier.
Eerlijk gezegd heb ik ook mijn bedenkingen bij jouw lijst, steunpunt Japan??
Citaat
Laatst actief: 2011/07/23, 23:32:14
Dat is toch al zo'n 2 jaar geleden, is dat steunpunt, en de rest natuurlijk eigenlijk nog wel aktief?

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/07/28, 11:32:28 »
Het steunpunt van Japan staat dan ook onder "Ander continent". En wat heeft een forumaccount ermee te maken? Je hoeft geen lid van het forum te zijn of actief te zijn op het forum om een steunpunt te zijn.

Offline Monique2009

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/07/29, 00:03:55 »
Thanx Femke, ik heb een steunpunt een berichtje gezonden en wacht nu af of er mogelijk een telefoonnummer als reactie komt.
Of hoe gaat het in zijn werk? Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Pieter2

  • Gast
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/07/29, 13:48:10 »
Pieter2: kijk eens hier, dan zie je dat ik de lijst constant up-to-date probeer te houden.
Dat weet ik.
Citaat van: femke98
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/steunpunten-hulpvragentipstrick%27s/875/

Steunpunt Japan is onze Niekn, die daar gewoon heft. (dacht ik zo even uit mijn hoofd).
Daarom vraag ik ook altijd in die topic die ik hier  boven noem, of het nog allemaal in orde is, dan kan ik het veranderen en dan de lijst ook weer goed neerzetten, voor diegene die ook een website hebben en deze lijst daar op willen zetten.
Als iemand al 2 jaar niet op het forum komt ziet hij dat topic dus ook niet, kan dus ook geen eventuele wijzigingen doorgeven ...

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/07/29, 14:47:04 »
Pieter2 wil het volgens mij niet begrijpen. Nogmaals: "Je hoeft niet actief te zijn op het forum om een steunpunt te zijn."

Pieter2

  • Gast
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/07/29, 18:01:17 »
Ik denk dat jij iets niet begrijpt

Citaat
Als iemand al 2 jaar niet op het forum komt ziet hij dat topic dus ook niet, kan dus ook geen eventuele wijzigingen doorgeven ...
Wat snap jij daar niet aan?

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/07/29, 20:16:58 »
Laat maar, als je niet kan begrijpend lezen dan moet je ook niet proberen wat toe te voegen aan een topic.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/07/29, 21:39:31 »
wat heeft een forumaccount ermee te maken? Je hoeft geen lid van het forum te zijn
Verwarrend want op de site lees ik:
Ook steunpunt worden?

Wie al wat meer van Ubuntu weet en anderen kan helpen bij het zoeken van oplossingen, is meer dan welkom om ook steunpunt te worden. Meldt u aan op het Ubuntu-NL Forum en geef uw gegevens door via uw forumprofiel.
Mogelijk is dat anders voor de steunpunten dit overzicht: http://steunpunt-almere.hsvnb.nl/blog/steunpunten-nl-be/ maar op dit overzicht wordt vaak verwezen naar een forum profiel. Om daarvan het  e-mail adres te zien... moet je een account hebben op dit forum.

Misschien bedoelt Pieter2 dat ook dit overzicht niet actueel kan zijn als wordt gewacht tot wijzigingen worden doorgegeven, al dan niet na een oproep via dit forum. De lijst kan ongemerkt verouderen.

Zo zie ik een dode link (Roosendaal) en mensen (Albergen, Apeldoorn, roterdam) die in het forumprofiel hebben aangegeven geen steunpunt (meer?) te zijn.

Mogelijk had steunpunt Heerenveen ook een wijziging kunnen doorgeven. ;)
Ik heb zojuit de Sleepnet-kieswijzer ingevuld op www.waartrekjijdegrens.nl/

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/07/29, 22:48:31 »
Ja, femke98 houdt zelf die lijst bij en daar is Ubuntu-NL niet verantwoordelijk voor, daarom dat die tekst van de Ubuntu-NL-website niet op haar lijst van toepassing is.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/07/30, 00:04:04 »
femke98 houdt zelf die lijst bij en daar is Ubuntu-NL niet verantwoordelijk voor, daarom dat die tekst van de Ubuntu-NL-website niet op haar lijst van toepassing is.
De tekst is wel van toepassing op de eigen lijst van Ubuntu-NL en een forum-account is nodig.

Voor de steunpunten op http://kaart.ubuntu-nl.org/ is Ubuntu-NL evenmin verantwoordelijk. Steunpunten zijn welkom en zelf verantwoordelijk voor de aanmelding. :)
Ik heb zojuit de Sleepnet-kieswijzer ingevuld op www.waartrekjijdegrens.nl/

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
  • Steunpunt: Ja
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #15 Gepost op: 2013/07/30, 09:42:25 »
Kijk hier maar eens, als het goed is is deze lijst nog steeds up-to-date.
http://steunpunt-almere.hsvnb.nl/blog/steunpunten-nl-be/
via de linken kan je contact opnemen.
Veel van die links verwijzen naar een forumprofiel. Daar kun je echter als je niet ingelogd bent geen email-adres vinden. Je kunt ook geen persoonlijk bericht achterlaten. Ergo, wil je hulp, zul je eerst een account op het fium moeten aanmaken.

De steunpuntenkaart kent dit probleem  niet. Je kunt daar zonder forumaccount een PB verzenden. Daarmee is de kaart aanzienlijk laagdempeliger.

Dan kun je ze een bericht sturen door op de 'pijl' van het steunpunt te klikken, dan komt er een venster met zijn of haar gebruikersnaam en een knop "Stuur bericht". Ik zie alleen nu dat niet iedereen deze knop heeft, de gebruiker moet namelijk wel zijn email er voor open stellen.
Ja, ik zie dit nu ook bij sommige ballonnetjes van steunpunten. Een beetje slordig om je als steunpunt aan te melden en dan vervolgens niet bereikbaar te zijn. En dan verbaasd zijn als je geen hulpvraag krijgt.  :)

Overigens hoef je volgens mij niet je email open te stellen, maar wel ingevuld hebben in je profiel.

Ja, femke98 houdt zelf die lijst bij en daar is Ubuntu-NL niet verantwoordelijk voor, ...
Het vervelende van 2 lijsten met dezelfde info is dat deze nooit helemaal synchroon kunnen lopen. Die tweede lijst van femke98 is er naar mijn weten gekomen omdat de oorspronkelijke kaart niet meer correct zou zijn. Maar nu hebben we 2 lijsten die niet meer kloppen....

Ondanks alle goede bedoelingen lijkt het me handiger voor zowel de hulpvrager als de hulpgever om alle energie in 1 lijst te stoppen, welke dat ook moge zijn.

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #16 Gepost op: 2013/07/30, 11:04:02 »
femke98 houdt zelf die lijst bij en daar is Ubuntu-NL niet verantwoordelijk voor, daarom dat die tekst van de Ubuntu-NL-website niet op haar lijst van toepassing is.
De tekst is wel van toepassing op de eigen lijst van Ubuntu-NL en een forum-account is nodig.

Dat heb ik ook nooit ontkend maar we hadden het over femke's lijst en daar geldt de Ubuntu-NL-tekst dus niet voor. Capiche? :)

@markba:

"Het vervelende van 2 lijsten met dezelfde info is dat deze nooit helemaal synchroon kunnen lopen. Die tweede lijst van femke98 is er naar mijn weten gekomen omdat de oorspronkelijke kaart niet meer correct zou zijn. Maar nu hebben we 2 lijsten die niet meer kloppen....

Ondanks alle goede bedoelingen lijkt het me handiger voor zowel de hulpvrager als de hulpgever om alle energie in 1 lijst te stoppen, welke dat ook moge zijn."

Dat ben ik met je eens.

Offline samurai1

  • Lid
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #17 Gepost op: 2013/11/25, 14:07:11 »
Kijk eens op http://kaart.ubuntu-nl.org/ en vink rechts onderin "alleen steunpunten" aan en kijk wie er in de buurt zitten ;)
hoi,
als ik op de link klik krijg ik de kaart, als ik op een steunpunt klik loopt de kaart helemaal naar boven weg en is niet meer terug te krijgen,  rechts onderin  niets te zien, zoek een steunpunt in amsterdam.
bvd Ton

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #18 Gepost op: 2013/11/25, 14:19:59 »
Kijk eens op http://kaart.ubuntu-nl.org/ en vink rechts onderin "alleen steunpunten" aan en kijk wie er in de buurt zitten ;)
hoi,
als ik op de link klik krijg ik de kaart, als ik op een steunpunt klik loopt de kaart helemaal naar boven weg en is niet meer terug te krijgen,  rechts onderin  niets te zien, zoek een steunpunt in amsterdam.
bvd Ton

Helemaal bovenaan de topiclijst van dit subforum staat waarom: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/hulp-nodig-steunpuntenkaart/
"maar Google stopt op 19 november met het aanbieden van de "v2 API" die onze kaart gebruikt. De huidige kaart zal dan niet meer werken."

Offline heir4c

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Steunpunt in mijn regio?
« Reactie #19 Gepost op: 2013/11/25, 16:05:51 »
Citaat
Ja, ik zie dit nu ook bij sommige ballonnetjes van steunpunten. Een beetje slordig om je als steunpunt aan te melden en dan vervolgens niet bereikbaar te zijn. En dan verbaasd zijn als je geen hulpvraag krijgt.  :)

Dat is nog van vroeger. Later kon dat niet meer dacht ik. Ik vind/vond toch nergens een mogelijkheid om dat in mijn info veld te krijgen.
Men kan altijd het steunpunt opzoeken in de lijst van de leden en zo contact leggen.
Maar Johan is dus al op zoek naar een andere mogelijkheid om een nieuwe kaart aan te maken.