Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik zien welke computers zich in het thuisnetwerk bevinden?  (gelezen 938 keer)

Offline bart85

  • Lid
Thuis maak ik gebruik van meerdere routers. Een aantal computers in het netwerk maakt gebruik van windows. In windows kan ik in het  netwerk zien welke computers zich erin bevinden.
Hoe gaat dit met Linux? Kan ik zien welke computers zich in dezelde workgroup bevinden?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline atomos

  • Lid
Re: Hoe kan ik zien welke computers zich in het thuisnetwerk bevinden?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/03, 12:29:15 »
Als je android ook onder linux laat vallen dan zou je " fing " kunnen gebruiken, die laat alles zien ook de openstaande poorten enzo.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline bart85

  • Lid
Re: Hoe kan ik zien welke computers zich in het thuisnetwerk bevinden?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/03, 13:09:30 »
"fing" is niet bekend bij ubuntu. kan dit met nmap?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Hoe kan ik zien welke computers zich in het thuisnetwerk bevinden?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/03, 16:02:39 »
Windows laat alleen de computers zien die gebruik maken van het SMB protocol, en dat zijn niet alle apparaten.

Ja, ik bekijk dat ook altijd met nmap:

nmap -sP 192.168.1.0/24
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu