Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] VMWare of Virtualbox  (gelezen 1094 keer)

[Opgelost] VMWare of Virtualbox
« Gepost op: 2013/06/29, 18:21:01 »
Hoi,

Ik wil een beetje gaan spelen met een virtuele machine. Is er iemand die ervaring heeft hiermee.
Welke van de twee pakketten werkt beter, VMWare of Virtualbox.
Ik heb gezocht op internet, maar daar vind ik geen eenduidig antwoord.
Daar gaat men er waarschijnlijk vanuit, dat iedereen met windows werkt.
« Laatst bewerkt op: 2013/06/30, 18:22:04 door flipflipsen »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/29, 19:03:34 »
Wat het beste werkt weet ik niet, ik gebruik virtualbox en dat bevalt (lees: doet wat het moet doen).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/29, 19:13:12 »
Ik gebruik VirtualBox als het nodig is, VMWare heeft voor het een en ander betere ondersteuning, maar zolang je het niet op grote schaal gaat gebruiken is dat nutteloos, plus ik geloof dat alleen VirtualBox in de bronnen staan, dus voor het gemak zou ik dan ook VirtualBox nemen ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/29, 19:44:10 »
VMWare is gesloten commerciële (succesvolle) software, alleen de VMWare Player is freeware. De Player werkt goed maar heeft (uiteraard) minder functionaliteit dan de betaalde VMWare Workstation. Met name ontbreekt de “snapshot” functie.
Virtualbox is deels vrije software, voor eigen gebruik geheel gratis te gebruiken (inclusief snapshot functie) en te installeren via het Ubuntu softwarecentrum: appnr.com/install/virtualbox-ose-qt
Klik links bovenin op Documentatie

Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/29, 20:02:12 »
VMWare is gesloten commerciële (succesvolle) software, alleen de VMWare Player is freeware. De Player werkt goed maar heeft (uiteraard) minder functionaliteit dan de betaalde VMWare Workstation. Met name ontbreekt de “snapshot” functie.
Virtualbox is deels vrije software, voor eigen gebruik geheel gratis te gebruiken (inclusief snapshot functie) en te installeren via het Ubuntu softwarecentrum: appnr.com/install/virtualbox-ose-qt

Maar zou jij, als voorstander van OSS, niet beter Qemu aanraden?

Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/30, 09:36:56 »
Ik was een beetje bang om eraan te beginnen, maar uiteindelijk heb ik dan toch de stap maar gewaagd.
Omdat ik nog een paar oudere computers had staan, heb ik Virtualbox en VMware geïnstalleerd onder Windows.
Tevens heb ik Qemu geïnstalleerd onder Ubuntu.

Het is wat werk, maar dan heb je wat. Ze lijken qua installeren eigenlijk allemaal op elkaar.

Mijn eerste indrukken zijn dat VMware iets sneller werkt dan Virtualbox.
Qemu ben ik nog mee bezig. Maar zien wat dat brengt. In ieder geval bedankt voor jullie info.

Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #6 Gepost op: 2013/06/30, 11:42:58 »
Qemu is iets minder straight-forward dan VMWare/VirtualBox maar het is wel volledig open source en je kunt met Qemu ook veel meer. En de prestaties van de virtuele machine zijn ook beter :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #7 Gepost op: 2013/06/30, 12:09:47 »
Maar zou jij, als voorstander van OSS, niet beter Qemu aanraden?
Dat was  vraag ging over VMWare en Virtualbox maar Qemu past ook in dat rijtje: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Qemu



Klik links bovenin op Documentatie

Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #8 Gepost op: 2013/06/30, 12:21:52 »
Maar zou jij, als voorstander van OSS, niet beter Qemu aanraden?
Dat was  vraag ging over VMWare en Virtualbox maar Qemu past ook in dat rijtje: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Qemu





Dat klopt, maar aangezien Qemu ook in dat rijtje past lijkt het me niet iets om niet te noemen natuurlijk, waardige alternatieven aandragen mag altijd toch? :)

Re: VMWare of Virtualbox
« Reactie #9 Gepost op: 2013/06/30, 18:21:47 »
Ja, de vraag ging over virtualbox en vmware. De reden is, dat ik Ubuntu wil proberen in een virtual machine, op een windows computer.

Ik heb geen plannen, om in mijn Ubuntu computer te gaan werken met een virtual machine. Ik probeer Qemu alleen even uit op een oude testcomputer, dan leer ik daar ook weer van.
Maar verder zal ik het daar wel bij laten.

In ieder geval bedankt voor jullie info.