Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AMD geeft opensource-Linux-driver een flinke update + GPU steun Libreoffice !.  (gelezen 1045 keer)

Offline Tom

• Lid
    • Wanda´s Blog Linux Xubuntu. ♥
  • Steunpunt: Nee
Is toch weer goed nieuws voor de AMD gebruikers ..toch..
http://tweakers.net/nieuws/89943/amd-geeft-zijn-opensource-linux-driver-een-flinke.html
AMD heeft de opensource-driver van Linux voor Radeon-videokaarten een update gegeven die uit maar liefst 165 kernelpatches bestaat. De belangrijkste vernieuwing die de driver biedt is dynamisch energiebeheer, wat vooralsnog alleen mogelijk was met de AMD's Windows-driver.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/04, 13:07:03 door Tom »
1 x Xuby 14.04.5 Lts 64 bits.1 x 16.04.5 Lts. 2 x Xuby 18.04.1 Lts 64 bits. ♥
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/pc-s-installeren-configureren.

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
Re: AMD geeft zijn opensource-Linux-driver een flinke update.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/27, 20:14:43 »
"Wat voorheen alleen mogelijk was met de Windows-driver"

en de AMD Mac-driver*
Niet jou fout, tekortkoming van het artikel.

Maar mooie update van AMD.

Offline martijnmoi

• Lid
    • martijnmoi050
    • martijnmoi.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/30, 10:49:54 »
met een beetje rustig gebruik gaat mn laptop al 4uur mee ( met gnome 3.8 ), het zou wel lekker zijn als hier straks gewoon een uurtje bij opgetelt kan worden :)

Offline Timo

• Forumteam
    • timo.diedering
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/30, 11:00:25 »
Ik heb in Linux toch echt ruim 2 uur minder accuduur (7 uur ipv. ruim 9 uur in Windows), en ik denk dat dat onder meer te wijten is aan de grafische kaart. Dus dit zou een mooie toevoeging zijn :)
Trotse eigenaar van een Nokia N900, een Nokia N9 en een Jolla.

Offline Tom

• Lid
    • Wanda´s Blog Linux Xubuntu. ♥
 Nieuws - AMD treedt aan als LibreOffice-lid en helpt dat kantoorpakket om op grafische processors (GPU's) te draaien. Spreadsheets krijgen als eerste een prestatie-boost.

Processormaker AMD is nu formeel lid van de adviesraad van LibreOffice-bestuursorgaan The Document Foundation. Het bedrijf geeft hierbij een jaarlijkse financiële bijdrage en stelt development-hulp ter beschikking. Dat laatste betreft het verbeteren van de open source-code om die beter - en flexibel - te laten draaien op GPU's. Het ontwikkelwerk hiervoor is al enkele weken bezig, vertelt developer Michael Meeks aan Webwereld.
Bron: http://webwereld.nl/hardware/78389-amd-helpt-libreoffice-op-gpu-s-draaien
« Laatst bewerkt op: 2013/07/04, 13:07:32 door Tom »
1 x Xuby 14.04.5 Lts 64 bits.1 x 16.04.5 Lts. 2 x Xuby 18.04.1 Lts 64 bits. ♥
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/pc-s-installeren-configureren.

Offline lord4163

• Lid
    • Simpelbuntu
Lijkt me ook wel logisch, wat was ook al weer de hardware die zal worden gebruikt in dé Playstation 4 en de XBONE?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
Lijkt me ook wel logisch, wat was ook al weer de hardware die zal worden gebruikt in dé Playstation 4 en de XBONE?

Sinds wanneer draaien de PS4 en XBox LibreOffice? (en Linux in het geval van de XBox)

Offline lord4163

• Lid
    • Simpelbuntu
@Vistaus

Eventjes goed lezen ik praat over de HARDWARE:

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
En waarom is dat relevant? De PS4 draait op een BSD-variant en de XB1 op Windows. En die 2 besturingssystemen verschillen te veel van Linux om een driverupdate in het ene systeem nuttig te laten zijn in een ander.

Dat de chips in die apparaten van 1 fabrikant zijn maakt niet uit voor de drivers, die zullen voor ieder platform verschillend zijn.