Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 13.04 fout bij opstarten  (gelezen 398 keer)

Offline Nassara

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ubuntu 13.04 fout bij opstarten
« Gepost op: 2013/06/22, 09:29:49 »
Bij het opstarten van Ubuntu 13.04 (amd 64) krijg ik nog de Grub-menu, nadien een zwart scherm met knipperende cursor linksboven. Meermaals herstarten geeft heel af en toe een paars scherm met de melding "fout: ongeldig omgevingsblok". En wanneer ik aandring en heel vaak herstart, kom ik uiteindelijk toch op het loginscherm. Hoe kan ik dit verhelpen?

Offline Nassara

• Lid
Re: Ubuntu 13.04 fout bij opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/24, 15:25:27 »
Niemand??

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/24, 15:49:41 »
Test de hd eens, misschien een disk fout?
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

Offline Cheap Applications

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/24, 19:14:45 »
De vorige kernel gebruiken. Dit heb ik met de afgelopen vier kernels ook gehad (knipperend streepje/geen grafische omgeving), alleen de laatste werkt gelukkig bij mij weer.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit