Hallo allen,
Mijn naam is Martin. Ik had besloten om de ' oude' laptopje van mijn dochter weer bruikbaar te maken met de installatie van Ubunto 12.4 lts.
Het betreft een Asus EEE 1005ha. Deze draaide niet zo fijn onder XP (startte zomaar opnieuw op en aanhoudende problemen met wifi). Gevolg was dat deze niet werd gebruikt.
Omdat ik zelf net ben ' overgestapt' van Windows naar Imac en ik de laatste tijd veel in een nieuwe (computer) omgeving heb zitten rondneuzen, was na het lezen van het eea over Ubuntu de keuze snel gemaakt. Maar goed nu het probleem.
Ik heb een USB stick geschikt gemaakt voor boot. Ubuntu 12.4 lts erop en de installatie doorlopen (XP partitie eraf). Na installatie werd aangegeven dat er opnieuw moest worden opgestart. Ik dacht toen dat de installatie klaar was en dat de usb verwijderd kon worden..... Stom, stom, stom. Na verwijderen usb kreeg ik een zwart scherm. Vervolgens usb teruggeplaatst en opnieuw opgestart. Ubuntu startte netjes op. Echter het lukt nu niet meer om zonder usb op te starten. (Ook niet als ik in het BIOS de HDD als eerste aanduid). Hij geeft dan het bekende zwarte scherm met knipperend streepje. Alleen met usb geplaatst en aangewezen als 1e boot kan ik nu opstarten.
Ik denk zelf dat de oorzaak is gelegen in het (te vroeg) verwijderen van de usb en dat de installatie daardoor niet geheel compleet/juist is voltooid.
Vraag is nu hoe ik de installatie opnieuw kan uitvoeren.
Via de usb start hij op zonder dat ik ergens een mogelijkheid krijg om iets aan te geven.
Ik kwam de opdracht 'sudo pat-get-reinstall unbuntu-desktop' tegen op het forum. Dat geeft ' command not found'.
Hoe kan ik de installatie opnieuw uitvoeren?
Mvgr,
Martin.