Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Firefox "open containing folder" probleempje  (gelezen 245 keer)

Offline MKe

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] Firefox "open containing folder" probleempje
« Gepost op: 2013/05/31, 15:24:31 »
Hoi,

Ik heb een stom probleem:

Als ik een bestand download in firefox en ik klik vervolgens op "Open containing folder", dan start FF vervolgens Kate, met de mededeling: "The file 'file:///home/mke/Downloads/' could not be opened: it is not a normal file, it is a folder." Dat snapte ik ook al, want ik had gevraagd een folder te openen, maar waarom opend FF kate (=texteditor)?
Weet iemand hoe ik FF ervan kan overtuigen dat hij bij folders Dolphin moet gebruiken i.p.v. kate?

Ik gebruik de engelse versie van Kubuntu 12.04 64bits.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/31, 21:22:41 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline erik1984

• Lid
    • erik1984
Re: Firefox "open containing folder" probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/31, 16:27:26 »
Die vraag had ik een tijdje geleden ook:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/kubuntukde-en-firefoxintegratie

Het kan dus door /usr/bin/kde-open te kiezen als programma waarmee bestanden geopend moeten worden (ook een vinkje zetten dat die keuze wordt onthouden). kde-open zal dan vanzelf kiezen voor dolphin als je op 'open containing folder' klikt. In de preferences zoals siegi suggereert kon ik die optie niet vinden.

Offline MKe

• Lid
Re: Firefox "open containing folder" probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/31, 21:21:54 »
Bedankt, dat was hem.