Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: waar is die instelling gebleven??  (gelezen 1045 keer)

waar is die instelling gebleven??
« Gepost op: 2007/03/07, 16:03:25 »
Ik heb het volgende probleem, nou ja niet echt een probleem maar heel vervelend is het wel.

Onder toepassingen stond altijd een mogelijkheid om software te installeren of te verwijderen, nu is het weg en ik kan het niet meer vinden.
Ik heb al het volgende gedaan en daar kan ik dus ook niets terugvinden:

Systeem/voorkeuren/menu-indeling/toepassingen en dan gekeken of er misschien een vinkje uit was gezet maar nee hoor, helemaal niets te vinden.

heeft iemand hier een oplossing of verklaring voor? ik heb dit op mijn tweede pc nagekeken en daar staat gewoon een vinkje zodat het zichtbaar wordt in de menukeuze.

:( groetz, Robert :(
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/07, 16:06:54 »
rechtse klik op toepassingen > menu bewerken > en dan  installeren verwijderen aanvinken.

« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/07, 16:26:43 »
Citaat van: siegi
rechtse klik op toepassingen > menu bewerken > en dan  installeren verwijderen aanvinken.
Dit is een kortere manier om bij de instellingen te komen maar werkt hetzelfde zoals ik hierboven heb beschreven, weer iets geleerd maar helaas ik kan nergens die installeren/verwijderen meer vinden.

probleem niet opgelost maar toch bedankt voor de info.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Aline

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/07, 17:13:28 »
Zie http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7220 . Of http://forum.ubuntu-nl.org/topic/6412 nummer 36. Zoek anders op Alacarte op dit forum voor nog meer rondom dit thema.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/07, 19:48:14 »
Geweldig bedankt voor deze links de eerste met topic 7220 was de eerste de beste. Fantastisch

Hier stond de juiste oplossing.
Ik heb met synaptic gnome-app-install" geinstalleerd, en het menu "installeren/verwijderen" is terug. Bedankt voor de deskundige hulp.
:) :) ik ben weer helemaal blij.

Aline

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/07, 19:49:22 »
Graag gedaan, ubuntero :)