Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tweede scherm valt soms weg  (gelezen 1482 keer)

Offline Lutz

  • Lid
Tweede scherm valt soms weg
« Gepost op: 2013/05/12, 07:15:47 »
Ik had een goed werkende installatie met Windows 7 en 12.04LTS en twee schermen. Een eerste update naar 12.10 werkte ook perfect. Nu, met de update naar 13.04, heb ik het volgende fenomeen: op beide schermen verschijnt het grub opstartmenu, en doe ik niets, dan start ubuntu op, en het komt het inlogscherm.

Nu kunnen 3 dingen gebeuren: alle beide schermen starten op. Dat is het gewenste gedrag.

Alleen de hoofdscherm start op. Dan moet ik weer de schermen laten detecteren, en ik kan met twee schermen opstarten.

Alleen de bijscherm start op. Dat is vervelend, omdat ik daar geen launcher balk heb.

Met 12.04LTS was het mogelijk, om met de bijscherm aan of uit op te starten. Zodra ik de tweede scherm heb aangezet deed die gewoon mee.

Enig idee waar ik dat kan instellen?

Re: Tweede scherm valt soms weg
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/12, 08:35:21 »
Welke grafische kaart heb je? En is de juiste driver (gesloten) geïnstalleerd? En hoe staan de instellingen onder Systeeminstellingen>Schermen, kan je daar een schermafdruk van maken en hier plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lutz

  • Lid
Re: Tweede scherm valt soms weg
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/12, 14:23:32 »
Ik heb hier een Asrock H77M moderbord met een Intel chiset. Volgens de doos zit daar Intel HD Graphics in. Ik kan mij niet herinneren dat ik een geslotendriver hoefde te installeren.

Mijn linker scherm is vogens systeem instellingen:

Rogen Tech Distribution Inc 17", 1280 x 1024, rotation normal, launcher placement all displays

Mijn rechter scherm is volgens systeem instellingen:

Goldstra Company Ltd 24", 1920 x 1080, rotation normal, launcher placement all displays.

Ik heb alleen net de launcher placement naar alle schermen gezet.

Met LTS had ik ook launcher placement op alle schermen staan en nooit problemen ermee gehad.

Bij windows werken gewoon alle beide schermen....
 

Offline Lutz

  • Lid
Re: Tweede scherm valt soms weg
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/23, 09:41:00 »
Ik heb het gevonden: het UEFI had geen multi-monitor optie meer aan staan. Gewijzigd en nu probleem opgelost.