Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: X11 programming en refresh/redraw  (gelezen 335 keer)

Offline kuifje09

  • Lid
X11 programming en refresh/redraw
« Gepost op: 2013/05/04, 18:21:49 »
Ik ben wat aan het stoeien met X11 programming. Dat gaat allemaal aardig, maar wat ik maar niet kan begrijpen is hoe ik een window na een exposure event , repaint/redraw of hoe je het noemen wil.
Als ik wat voorbeeltjes mag geloven, dan worden alle handelingen die de inhoud hebben gemaakt van dat window gewoon opnieuw gedaan, of wordt de pixmap voor het "beschadigde" gedeelte opnieuw gevuld. Maar als dat een kwartier duurde ( bij voorbeeld ) dan kan ik voor een redraw() natuurlijk niet weer een kwartier gaan zitten wachten.

Volgens mi is het iets met  BackingStore e.d. maar kan daar geen voor mij geschikt voorbeeld voor vinden.

Is er niet een voorbeeld dat laat zien hoe ik een scherm met inhoud van wat dan ook, minimize en dan maximize  en dan keurig de inhoud weer laat zien?

Of is het werkelijk een vreseljk moeilijk onderwerp ?

Voor de duidelijkheid, het gaat om X11 / Xlib /XUtils etc.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/04, 18:27:57 door kuifje09 »

Offline kuifje09

  • Lid
Re: X11 programming en refresh/redraw
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/06, 00:07:19 »
Gevonden. ( Denk ik ) Je tekent op het scherm ( drawingaerea ) en in een pixmap, Die kopieer je na een exposure event naar het scherm terug. Of je doet alles in de pixmap en kopieerd die te allen tijde..
Vreemde methode maar schijnt gebruikelijk te zijn .