Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ubuntu installatie mislukt [Opgelost]  (gelezen 243 keer)

Offline StefanAnimall

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] Ubuntu installatie mislukt [Opgelost]
« Gepost op: 2013/05/01, 20:14:43 »
Hallo,

Ik heb net Ubuntu 13.04 geprobeerd te installeren op mijn HP Pavilion g6 Notebook. Na de installatie heb ik boot-repair recommend optie gedaan. SecureBoot en FastBoot waren uitgeschakeld. Ubuntu kan ik nu opstarten, maar als ik Windows 8 wil opstarten, krijg ik de error: invalid efi file path. Bij boot-repair kreeg ik ook een link met een code erachter, die code wat 5623476. Er stond ook dat ik niet moest vergeten in de BIOS aan te geven dat sda2/efi/ubuntu/grubx64.efi moet worden opgestart. Is dit waar het aanlicht? Want ik heb dat niet aangegeven, en ik snap ook niet hoe dat moet.

Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/01, 20:21:22 door StefanAnimall »

Offline StefanAnimall

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Ubuntu installatie mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/01, 20:20:12 »
Sorry voor het aanmaken van dit topic. Ik ben er net achter gekomen dat ik inplaats van Windows 8 loader, Windows UEFI boot loader moet kiezen, dan start Windows 8 wel op, dus de installatie is gelukt. Nogmaals, sorry voor het aanmaken.